Wyniki PTC po 4Q2009

Strona głównaWyniki PTC po 4Q2009
25.02.2010 10:27
Wyniki PTC po 4Q2009

Na koniec 2009 r. w sieci PTC działało 13,5 mln kart SIM, o 18 tys. więcej niż na koniec III kwartału i o 226 tys. więcej w stosunku do 2008 r. W całym 2009 r. pozyskano 491 tys. klientów abonamentowych (wzrost o 5,2% w stosunku do roku poprzedniego, a ich udział w ogólnej bazie klientów wyniósł 49,3%).

W IV kwartale telekomowi udało się pozyskać 79 tys. kart abonamentowych (ma ich teraz 6,656 mln), ale stracił 62 tys. prepaid (ma ich teraz 6,844 mln). Dla kart abonamentowych wzrósł churn - o 0,2 punkta procentowego w stosunku do zeszłego kwartału i w ujęciu rocznym - do 0,8%. Dla całej bazy wskaźnik ten w 2009 r. wyniósł 2,7% (w ujęciu rocznym spadł o 0,3 punkta, ale kwartał do kwartału zanotował wzrost o 0,3 punkta procentowego do 2,9%).

Karty SIM 4Q08 1Q09 2Q09 3Q09 4Q09
Abonamentowe 6,327 mln 6,363 mln 6,477 mln 6,577 mln 6,656 mln
Prepaid 6,946 mln 6,924 mln 6,932 mln 6,906 mln 6,844 mln
Całkowity 13,273 mln 13,287 mln 13,409 mln 13,482 mln 13,500 mln

Przychody i EBIDTA:

Przychód 4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
Od klientów 1,957 mld zł 1,822 mld zł 1,809 mld zł 7,694 mld zł 7,338 mld zł
Całkowity 2,024 mld zł 1,889 mld zł 1,882 mld zł 7,920 mld zł 7,602 mld zł
4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
EBIDTA 623 ml zł 735 mln zł 674 mln zł 2744 mln zł 2661 mln zł
Marża EBIDTA 30,8% 38,9% 35,8% 34,6% 35,0%

_ Przychody PTC w ostatnim kwartale 2009 roku wyniosły 1,882 mld złotych, a w całym roku osiągnęły wartość 7,602 mld złotych. Pomimo zmniejszenia się o cztery procent w stosunku do roku ubiegłego wyniki Spółki charakteryzowały się znacznie lepszymi tendencjami niż te wynikające z sytuacji rynkowej, na którą wpłynęły m.in. bardzo duże obniżki (o ponad połowę stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR), osłabienie polskiej waluty, jak również trudna sytuacji na rynkach finansowych, która miała swoje odzwierciedlenie w gorszych nastrojach konsumentów i firm. _ - napisała PTC w komunikacie.

Wybrane dane:

Przychód na klienta 4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
Prepaid 21 zł 18 zł 18 zł 20 zł 19 zł
Postpaid 82 zł 73 zł 72 zł 85 zł 75 zł
Łączny 50 zł 45 zł 45 zł 49 zł 46 zł
Procent przychodu z usług niegłosowych 19% 23% 26% 19% 24%
Koszt pozyskania klienta 4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
--- --- --- --- --- ---
Prepaid 14 zł 11 zł 11 zł 13 zł 10 zł
Postpaid 364 zł 364 zł 361 zł 391 zł 373 zł
Łączny 102 zł 82 zł 92 zł 95 zł 87 zł
Koszt utrzymania klienta (przedłużenie) 465 zł 340 zł 296 zł 427 zł 362 zł
Minuty na klienta 4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
--- --- --- --- --- ---
Postpaid 193 198 201 194 198
Łączny 118 124 126 114 122
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)