Wyniki PTC po 4Q2009
Na koniec 2009 r. w sieci PTC działało 13,5 mln kart SIM, o 18 tys. więcej niż na koniec III kwartału i o 226 tys. więcej w stosunku do 2008 r. W całym 2009 r. pozyskano 491 tys. klientów abonamentowych (wzrost o 5,2% w stosunku do roku poprzedniego, a ich udział w ogólnej bazie klientów wyniósł 49,3%).
25.02.2010 | aktual.: 25.02.2010 10:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W IV kwartale telekomowi udało się pozyskać 79 tys. kart abonamentowych (ma ich teraz 6,656 mln), ale stracił 62 tys. prepaid (ma ich teraz 6,844 mln). Dla kart abonamentowych wzrósł churn - o 0,2 punkta procentowego w stosunku do zeszłego kwartału i w ujęciu rocznym - do 0,8%. Dla całej bazy wskaźnik ten w 2009 r. wyniósł 2,7% (w ujęciu rocznym spadł o 0,3 punkta, ale kwartał do kwartału zanotował wzrost o 0,3 punkta procentowego do 2,9%).
Karty SIM | 4Q08 | 1Q09 | 2Q09 | 3Q09 | 4Q09 |
---|---|---|---|---|---|
Abonamentowe | 6,327 mln | 6,363 mln | 6,477 mln | 6,577 mln | 6,656 mln |
Prepaid | 6,946 mln | 6,924 mln | 6,932 mln | 6,906 mln | 6,844 mln |
Całkowity | 13,273 mln | 13,287 mln | 13,409 mln | 13,482 mln | 13,500 mln |
Przychody i EBIDTA:
Przychód | 4Q08 | 3Q09 | 4Q09 | 2008 | 2009 |
---|---|---|---|---|---|
Od klientów | 1,957 mld zł | 1,822 mld zł | 1,809 mld zł | 7,694 mld zł | 7,338 mld zł |
Całkowity | 2,024 mld zł | 1,889 mld zł | 1,882 mld zł | 7,920 mld zł | 7,602 mld zł |
4Q08 | 3Q09 | 4Q09 | 2008 | 2009 | |
---|---|---|---|---|---|
EBIDTA | 623 ml zł | 735 mln zł | 674 mln zł | 2744 mln zł | 2661 mln zł |
Marża EBIDTA | 30,8% | 38,9% | 35,8% | 34,6% | 35,0% |
_ Przychody PTC w ostatnim kwartale 2009 roku wyniosły 1,882 mld złotych, a w całym roku osiągnęły wartość 7,602 mld złotych. Pomimo zmniejszenia się o cztery procent w stosunku do roku ubiegłego wyniki Spółki charakteryzowały się znacznie lepszymi tendencjami niż te wynikające z sytuacji rynkowej, na którą wpłynęły m.in. bardzo duże obniżki (o ponad połowę stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR), osłabienie polskiej waluty, jak również trudna sytuacji na rynkach finansowych, która miała swoje odzwierciedlenie w gorszych nastrojach konsumentów i firm. _ - napisała PTC w komunikacie.
Wybrane dane:
Przychód na klienta | 4Q08 | 3Q09 | 4Q09 | 2008 | 2009 |
---|---|---|---|---|---|
Prepaid | 21 zł | 18 zł | 18 zł | 20 zł | 19 zł |
Postpaid | 82 zł | 73 zł | 72 zł | 85 zł | 75 zł |
Łączny | 50 zł | 45 zł | 45 zł | 49 zł | 46 zł |
Procent przychodu z usług niegłosowych | 19% | 23% | 26% | 19% | 24% |
Koszt pozyskania klienta | 4Q08 | 3Q09 | 4Q09 | 2008 | 2009 |
--- | --- | --- | --- | --- | --- |
Prepaid | 14 zł | 11 zł | 11 zł | 13 zł | 10 zł |
Postpaid | 364 zł | 364 zł | 361 zł | 391 zł | 373 zł |
Łączny | 102 zł | 82 zł | 92 zł | 95 zł | 87 zł |
Koszt utrzymania klienta (przedłużenie) | 465 zł | 340 zł | 296 zł | 427 zł | 362 zł |
Minuty na klienta | 4Q08 | 3Q09 | 4Q09 | 2008 | 2009 |
--- | --- | --- | --- | --- | --- |
Postpaid | 193 | 198 | 201 | 194 | 198 |
Łączny | 118 | 124 | 126 | 114 | 122 |