Wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii coraz większe
Wydatki na graficzną reklamę online w Wielkiej Brytanii wzrosły o 9% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zgodnie z sondażem firmy Thomson Media. Internet stał się w tym okresie wielką siłą pociągową całego rynku reklamowego, który wzrósł aż o 5%. Daje to marketerom podstawy do oczekiwania dalszego rozwoju tego sektora.
14.05.2007 | aktual.: 15.05.2007 10:33
Wydatki na graficzną reklamę online wzrosły w I kwartale 2007 do poziomu 41 mln funtów brytyjskich, co jest 9% wzrostem w stosunku do II kwartału 2006, kiedy wydatki te osiągnęły poziom 37,1 mln funtów brytyjskich. Ogólnie na reklamę internetową wydano w tym okresie 164 mln funtów brytyjskich.
Jak powiedziała Sarah Jane Thomson z Thomson Media: - _ Obecny lęk wśród marketerów, który musimy złagodzić, jest wynikiem zmiany wśród odbiorców, którzy coraz bardziej się rozwarstwiają niszcząc na zawsze możliwości masy krytycznej, jaką dysponowały do niedawna stare media. _
Wtóruje tej opinii Karin von Abrams, starszy analityk eMarketera twierdząc, iż zmiany na rynku są wynikiem poszerzenia się oferty medialnej i odejścia wielu odbiorców w stronę internetu.
Raport GroupM, który uwzględnia wszystkie rodzaje cyfrowego marketingu w sieci, jest jeszcze bardziej optymistyczny dla tego rynku. Zgodnie z danymi GroupM, wzrost w tym sektorze wyniósł w roku 2006 aż 39.1%, zaś szacowany wzrost na koniec 2007, miałby osiągnąć 36.2%.
Wszystkie dane, dotyczące Wielkiej Brytanii, dają obecnie podstawę do oczekiwania coraz większego ruchu w sektorze marketingu online. Szczególnie obiecujący jest tu rozwój marketingu w wyszukiwarkach. Podstawą do sukcesu ma się jednak stać pełne wykorzystanie możliwości, jakie daje konwergencja starych platform medialnych z nowymi.
źródło: http://www.emarketer.com/
Tekst: Konrad Szlendak