Wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii coraz większe

Wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii coraz większe
14.05.2007 16:00
Wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii coraz większe

Wydatki na graficzną reklamę online w Wielkiej Brytanii wzrosły o 9% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zgodnie z sondażem firmy Thomson Media. Internet stał się w tym okresie wielką siłą pociągową całego rynku reklamowego, który wzrósł aż o 5%. Daje to marketerom podstawy do oczekiwania dalszego rozwoju tego sektora.

Wydatki na graficzną reklamę online wzrosły w I kwartale 2007 do poziomu 41 mln funtów brytyjskich, co jest 9% wzrostem w stosunku do II kwartału 2006, kiedy wydatki te osiągnęły poziom 37,1 mln funtów brytyjskich. Ogólnie na reklamę internetową wydano w tym okresie 164 mln funtów brytyjskich.

Jak powiedziała Sarah Jane Thomson z Thomson Media: - _ Obecny lęk wśród marketerów, który musimy złagodzić, jest wynikiem zmiany wśród odbiorców, którzy coraz bardziej się rozwarstwiają niszcząc na zawsze możliwości masy krytycznej, jaką dysponowały do niedawna stare media. _

Wtóruje tej opinii Karin von Abrams, starszy analityk eMarketera twierdząc, iż zmiany na rynku są wynikiem poszerzenia się oferty medialnej i odejścia wielu odbiorców w stronę internetu.

Raport GroupM, który uwzględnia wszystkie rodzaje cyfrowego marketingu w sieci, jest jeszcze bardziej optymistyczny dla tego rynku. Zgodnie z danymi GroupM, wzrost w tym sektorze wyniósł w roku 2006 aż 39.1%, zaś szacowany wzrost na koniec 2007, miałby osiągnąć 36.2%.

Wszystkie dane, dotyczące Wielkiej Brytanii, dają obecnie podstawę do oczekiwania coraz większego ruchu w sektorze marketingu online. Szczególnie obiecujący jest tu rozwój marketingu w wyszukiwarkach. Podstawą do sukcesu ma się jednak stać pełne wykorzystanie możliwości, jakie daje konwergencja starych platform medialnych z nowymi.

Tekst: Konrad Szlendak

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)