Wodoodporny papier fotograficzny HP Premium Plus

Wodoodporny papier fotograficzny HP Premium Plus
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

15.11.2011 13:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

HP wprowadza do swojej oferty wodoodporny papier fotograficzny. W porównaniu z dostępnymi dotąd papierami, gramatura HP Premium Plus Photo Paper została powiększona z 280 g/m2 do 300 g/m2. Dzięki temu nowy papier fotograficzny HP jest bardziej wytrzymały, odporniejszy na uszkodzenia i lepszej jakości.

W procesie wytwarzania HP Premium Plus Photo Paper firma HP wykorzystała dodatkowo innowacyjną technologię, która generuje porowatą powłokę, zabezpieczającą wydruki zdjęć nie tylko przed blaknięciem na skutek światła, ale też przed dużą wilgocią i przypadkowymi zadrapaniami.

Dodatkowym atutem nowego papieru fotograficznego HP jest także wysoki wskaźnik białości CIE na poziomie 10. proc. HP Premium Plus Photo Paper nie tylko na długo zachowuje żywotność kolorów, ale też (pod wpływem ciśnienia kapilarnego) wielokrotnie szybciej zasysa mikroskopijne krople tuszu, które przed wilgocią i przypadkowymi zadrapaniami chroni nie wykorzystywany dotąd pigment ceramiczny.

W technologii wytwarzania papieru fotograficznego to jakościowa zmiana. Dotychczas na rynku dominowały arkusze o powłoce pęczniejącej, wykonanej z naturalnych lub syntetycznych polimerów, które, choć są również bardzo odporne na blaknięcie, to nie zapewniają tak szybkiego procesu schnięcia i nie są tak odporne na wilgoć.

Istotną różnicą między HP Premium Plus Photo Paper, a papierem fotograficznym o powłoce pęczniejącej jest także inna gama dedykowanych urządzeń drukujących. O ile papier pęczniejący najlepiej współpracuje z tuszami barwnikowymi (wykorzystywanymi zwykle w starszych modelach drukarek), o tyle papier fotograficzny HP o powłoce porowatej jest kompatybilny także z drukarkami atramentowymi pigmentowymi (nie tylko dostarczanymi przez HP).

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także