WizzAir. Kara dla przewoźnika na prawie milion euro
Węgry ukarały WizzAir grzywną w wysokości 920 tys. euro za łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów
08.08.2019 11:03
Grzywna, to wynik kilkumiesięcznej kontroli jakiej został poddanyWizzAir. Kontrolujący stwierdzili, że przewoźnik nie wypełnia swoich obowiązków wobec pasażerów wynikających z przepisów.
Uchylenia jakie zostały wykryte to np. ponad 24-godzinne opóźnienie wylotu, czy podawanie informacji wprowadzającej pasażerów w błąd.
W odpowiedzi na grzywnę WizzAir poinformował, że w ciągu 3 miesięcy wykonał 60 tys. lotów, a tylko mniej niż procent było opóźnionych lub odwołanych. To już druga kara linii lotniczych w tym roku. W marcu przewoźnik musiał zapłacić 46 tys. kary za to, że bagaże pasażerów lotu z Dubaju poleciały innym samolotem, a klienci nie zostali o tym poinformowani.