WizzAir. Kara dla przewoźnika na prawie milion euro
Węgry ukarały WizzAir grzywną w wysokości 920 tys. euro za łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów
08.08.2019 11:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Grzywna, to wynik kilkumiesięcznej kontroli jakiej został poddanyWizzAir. Kontrolujący stwierdzili, że przewoźnik nie wypełnia swoich obowiązków wobec pasażerów wynikających z przepisów.
Uchylenia jakie zostały wykryte to np. ponad 24-godzinne opóźnienie wylotu, czy podawanie informacji wprowadzającej pasażerów w błąd.
W odpowiedzi na grzywnę WizzAir poinformował, że w ciągu 3 miesięcy wykonał 60 tys. lotów, a tylko mniej niż procent było opóźnionych lub odwołanych. To już druga kara linii lotniczych w tym roku. W marcu przewoźnik musiał zapłacić 46 tys. kary za to, że bagaże pasażerów lotu z Dubaju poleciały innym samolotem, a klienci nie zostali o tym poinformowani.