Większość aplikacji mobilnych nie zarabia. Co jest nie tak?
Przychody 59 proc. aplikacji mobilnych nie są w stanie pokryć kosztów związanych z ich powstaniem - wynika z danych przedstawionych przez App Promo.
Jeśli spojrzeć na tworzenie aplikacji jako samodzielny biznes, to aż 80 proc. z nich nie gwarantuje twórcom dochodu pozwalającego na jego utrzymanie. 68 proc. wszystkich aplikacji może się pochwalić przychodami poniżej 5 tys. dolarów. Podobny odsetek, bo 63 proc., ma na koncie nie więcej niż 50 tys. pobrań.
Wina leży tu po stronie marketingu, a raczej jego braku. 52 proc. programistów nie wydaje na ten cel nawet 1 dolara, chociaż 91 proc. wszystkich twierdzi, że jest on niezbędny, aby odnieść sukces. 52 proc. twórców przeznacza do 5 proc. swojego czasu na promocję swoich aplikacji.
Jest to ważna kwestia, bo według przedstawionych wyników, tylko inwestycja w marketing pozwala na generowanie odpowiednich przychodów. Najlepiej zarabiający programiści wydają na marketing swoich dzieł średnio 3. tys. dolarów oraz przeznaczają na to 14 proc. swojego czasu. Dzięki temu 12 proc. z nich może się pochwalić przychodami wyższymi niż 50 tys. dolarów, a 11 proc. z nich - ilością pobrań większą niż 500 tys.