Wi-Fi Calling - sposób na drakońskie rachunki za telefon za granicą

Wi‑Fi Calling - sposób na drakońskie rachunki za telefon za granicą

Wi-Fi Calling - sposób na drakońskie rachunki za telefon za granicą
Źródło zdjęć: © Fotolia
31.08.2015 11:07, aktualizacja: 31.08.2015 12:00

Kiedy podróżujemy do innego kraju, zmianie ulegają nasze zwyczaje dotyczące korzystania z usług operatorów komórkowych. W celu uniknięcia wysokich rachunków dzwonimy znacznie rzadziej - aż 75 proc. użytkowników wykonuje mniej połączeń głosowych niż podczas pobytu w swoim kraju. Spora grupa, bo 88 proc. użytkowników, przy korzystaniu z internetu korzysta tylko z ogólnodostępnych hot-spotów. Prawie co czwarty z respondentów (23 proc.) całkowicie rezygnuje z korzystania z telefonu.

Raport Ericsson "Wi-Fi calling finds its voice" opisuje wpływ usługi Wi-Fi calling na zachowania użytkowników w codziennej komunikacji, oraz na postrzeganie operatorów wprowadzających tę usługę na rynek. Pokazuje również jak Wi-Fi calling oceniają użytkownicy wyjeżdzający do innych krajów.

Usługa Wi-Fi calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłania wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Wi-Fi calling można zaimplementować jako aplikacja lub wykorzystać wbudowany komunikator, zgodny ze standardem 3GPP.

Dla użytkowników telefonii komórkowej podróże do innego kraju wiążą się z odpowiednim przygotowaniem. Dwóch na trzech respondentów szuka różnych sposobów na zmniejszenie opłat za korzystanie z roamingu. Do najczęściej stosowanych rozwiązań należy zakup karty SIM lokalnego operatora i zasilanie konta komunikatorów głosowych, takich jak Skype. Wprowadzenie Wi-Fi calling może spowodować, że użytkownicy nie będą szukać alternatywnych sposobów na korzystanie z połączeń głosowych –. zadeklarowało tak 42 proc. respondentów biorących udział w badaniu.

  1. proc. przepytanych użytkowników deklaruje chęć dzwonienia częściej, jeśli operator ich sieci komórkowej wprowadzi usługę Wi-Fi calling. Osoby korzystające ze smartfonów, podróżujący do innych krajów, zostali również zapytani o udział wiadomości tekstowych, połączeń głosowych i internetu mobilnego w codziennej komunikacji. 30 proc. komunikacji odbywa się za pomocą połączeń głosowych, 46 proc. za pomocą internetu (głównie poprzez korzystanie z hot-spotów). Za resztę komunikacji odpowiadają wiadomości tekstowe.

Korzystanie z Wi-Fi calling niesie ze sobą wątpliwości osób podróżujących w celach służbowych. Jakość tej usługi jest ściśle związana z przepustowością łącza internetowego. Połowa respondentów obawia się, że będzie zmuszona korzystać ze specjalnych hot-spotów, oferujących szybki i niezawodny internet. Może to negatywnie wpłynąć na mobilność użytkowników.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)