Wi‑Fi Calling receptą na brak zasięgu?
19.08.2015 09:01, aktual.: 19.08.2015 10:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Obecnie jedynie 3 na 10 użytkowników jest zadowolonych z połączeń wykonywanych za pomocą swoich smartfonów w pomieszczeniach zamkniętych. Receptą na ten problem może okazać się Wi-Fi Calling.
Dwukrotnie częściej dzwonimy i wysyłamy wiadomości będąc w pomieszczeniach niż na zewnątrz. Jednocześnie to właśnie w budynkach najczęściej borykamy się z problemami z zasięgiem sieci komórkowych. A gdyby tak zasięg sieci komórkowej rozszerzyć o domowe czy biurowe Wi-Fi?
Usługa Wi-Fi Calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Wi-Fi Calling można zaimplementować jako aplikację lub wykorzystać wbudowany w smartfon komunikator, zgodny ze standardem 3GPP. Usługa zwiększa zasięg i poprawia jakość rozmów, co daje operatorom szansę na wzrost satysfakcji klientów z usług oferowanych przez telekom.
Rozwój usługi Wi-Fi Calling widać wyraźnie w 11 krajach które zostały objęte badaniem Ericsson ConsumerLab (Brazylia, Chiny, Niemcy, Włochy, Indie, Japonia, Rosja, Korea Południowa, Szwecja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone). Od 2011 dostępność tej usługi w gospodarstwach domowych zwiększyła się z 30 proc. do 61 proc. w roku 2014.
Oferowana przez operatorów usługa Wi-Fi Calling, poza poprawą jakości rozmów, jest również sposobem na wygodniejsze korzystanie z telefonu w czasie podróży do innych krajów. Eliminuje ona konieczność korzystania z roamingu.