Web 2.0 w Travelplanet

Web 2.0 w Travelplanet

Web 2.0 w Travelplanet
11.07.2007 16:00, aktualizacja: 11.07.2007 16:19

Travelplanet.pl uruchomił serwis Opinie, dzięki któremu internauci mogą wymieniać się recenzjami hoteli i fotografiami z wakacji. Firma łączy z nim duże nadzieje. "Era Web 2.0 wkracza dużymi krokami w turystykę", można przeczytać w komunikacie przesłanym przez firmę do mediów.

Travelplanet.pl wychodzi w stronę użytkownika, taki wniosek można wyciągnąć przyglądając się ostatnim poczynaniom firmy. Nowy serwis z opiniami umożliwia szukanie i dodawanie recenzji i ocen dotyczących wakacyjnych miejscowości czy hoteli. Witryna została uzupełniona o mapy satelitarne z lokalizacją hoteli.

Jak zapewniają przedstawiciele TravelPlanet w nowym serwisie w ciągu pierwszych dni pojawiło się ponad 1000 opinii.

Przygotowując nową witrynę Travelplanet korzystało z pomocy firmy ACMB, która specjalizuje się w tworzeniu serwisów społecznościowych i ma za sobą między innymi wdrożenie serwisu MyCommunity.pl - http://www.mycommunity.pl/ skierowanego do Polaków mieszkających za granicą. Jak mówi Dawid Sadulski PR manager Travelplanet, za najważniejszą cechę nowego serwisu można uznać "wyszukiwanie behawioralne", przez które autorzy rozumieją wyszukiwanie ze względu na 9 parametrów, które określa osoba pisząca recenzje. Dzięki temu można znaleźć miejsca, które np. polecane są dla ludzi ceniących ciszę i spokój i posiadających małe dzieci. _ -Uważamy, że wyszukiwanie behawioralne stanie się w przyszłości jedną z najpopularniejszych metod wyszukiwania w serwisie- _ komentuje wprowadzenie nowej usługi Sadulski.

W maju bieżącego roku Travelplanet umożliwiło internautom oglądanie hoteli na mapie satelitarnej w programie Google Earth.

Travelplanet S.A. jest spółką notowaną na GPW. Wartość sprzedaży spółki w całym roku 2006 wyniosła 75 mln zł i była o 95% większa niż w roku 2005. Zysk netto wyniósł 0,27 mln zł w porównaniu do 0,45 mln zł straty w 2005 roku.

Według kwietniowych wyników Megapanel PBI/Gemius Travelplanet.pl miał 409 tys. użytkowników ( real users ) i zasięg 2,89%.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)