Web 2.0 musi się uwiarygodnić

Większość przedstawicieli najwyższej kadry zarządzającej z europejskich firm i instytucji nie jest jeszcze przekonana o korzyściach biznesowych płynących z zastosowania technologii opartych na koncepcji Web 2.0.

Według sondażu "Mashup the Enterprise", przeprowadzono we Francji, Niemczech, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii na zlecenie BEA Systems, większość europejskich firm i instytucji nie inwestuje w technologie Web 2.0, ponieważ kadra zarządzająca nie widzi korzyści biznesowych, które miałyby z tych technologii wynikać.

Przedstawiciele 57% z ankietowanych 320 firm i instytucji zadeklarowali, że potrzebują więcej informacji o tym, jakie korzyści biznesowe niesie wdrożenie Web 2.0. Mała popularność tych wdrożeń wynika także z obaw o sposób zarządzania treścią ( 23% ) oraz o bezpieczeństwo sieci ( 20% ).

Z kolei firmy i instytucje, które zdecydowały się na wdrażanie Web 2.0, zakładały najczęściej, że technologie te usprawnią kontakty z klientami ( 41% wskazań ), komunikację między pracownikami ( 31% ) i z partnerami oraz dostawcami przedsiębiorstwa ( 28% ).

Ankietowani twierdzą, że do korzystania z Web 2.0 zachęcają ich głównie usługi internetowe ( 38% wskazań ), umożliwiające prostszą i tańszą integrację systemów i automatyzację procesów biznesowych oraz służące jako katalizator dla wdrożenia koncepcji SOA.

Z sondażu wynika, że wyraźnie wzrośnie popyt na aplikacje hybrydowe ( łączące treści z więcej niż jednego źródła ). W ciągu najbliższego półtora roku powinny one znaleźć zastosowanie w 18% firm i instytucji ( obecnie - w 6% ).

Ankieta ujawniła istotne różnice w percepcji Web 2.0 pomiędzy poszczególnymi krajami. Najchłodniej o rewolucji Web 2.0 wypowiadają się dyrektorzy firm w krajach skandynawskich: przedstawiciele 83% firm norweskich oraz 69% szwedzkich przyznają, że nie rozumieją, na czym polegać ma wartość Web 2.0 dla ich biznesu.

Ankietowani z Francji i Niemiec mają większe niż inni obawy co do bezpieczeństwa danych w technologii Web 2.0 ( odpowiednio 33% i 32% respondentów, przy średniej europejskiej 21% ). Aplikacje hybrydowe cieszą się największym zainteresowaniem w Niemczech, gdzie 34% firm i instytucji planuje wdrożyć je w ciągu najbliższych 12 miesięcy oraz we Francji ( 25% ), przy średniej europejskiej 18%. Z kolei najmniejsze zainteresowanie aplikacjami hybrydowymi w ciągu najbliższych 12 miesięcy jest w Szwecji ( 16% ) i Norwegii ( 12% ).

Wybrane dla Ciebie

Rosja straciła kolejną unikatową maszynę. Wiele ich już nie zostało
Rosja straciła kolejną unikatową maszynę. Wiele ich już nie zostało
To był jeden z najnowszych pocisków Rosjan. Strąciła go tania antyrakieta
To był jeden z najnowszych pocisków Rosjan. Strąciła go tania antyrakieta
Amerykański następca ATACMS-a. Chcą go produkować 400 sztuk rocznie
Amerykański następca ATACMS-a. Chcą go produkować 400 sztuk rocznie
Wielki szturm Rosjan w obwodzie donieckim. Takiej masy dawno nie widziano
Wielki szturm Rosjan w obwodzie donieckim. Takiej masy dawno nie widziano
Nikt inny na świecie nie dał tylu czołgów. Polska pomoc dla Ukrainy
Nikt inny na świecie nie dał tylu czołgów. Polska pomoc dla Ukrainy
Są klientem Rosjan. Teraz kupują pociski z Wielkiej Brytanii
Są klientem Rosjan. Teraz kupują pociski z Wielkiej Brytanii
Bat na masy rosyjskich dronów. Będą produkować ich 2000 miesięcznie
Bat na masy rosyjskich dronów. Będą produkować ich 2000 miesięcznie
Airbus A320 przejmuje fotel lidera. Boeing 737 spada na drugie miejsce
Airbus A320 przejmuje fotel lidera. Boeing 737 spada na drugie miejsce
Jest wyjątkowy. Ma masę miliona Słońc
Jest wyjątkowy. Ma masę miliona Słońc
Powtórzy wyczyn Magellana. Autonomiczny dron w rejsie dookoła świata
Powtórzy wyczyn Magellana. Autonomiczny dron w rejsie dookoła świata
Kupili MiG-i od Rosjan. Miały awarię za awarią
Kupili MiG-i od Rosjan. Miały awarię za awarią
Mają unikat w skali świata. Chcą uczynić go jeszcze lepszym
Mają unikat w skali świata. Chcą uczynić go jeszcze lepszym