Warner Music i YouTube: koniec epoki lodowcowej?
Negocjacje między Warner Music Group a YouTube zostały ponownie podjęte. Przed sześcioma miesiącami rozmowy o licencjonowaniu klipów muzycznych i wideo nagrywanych przez artystów znajdujących się pod opieką Warnera – takich jak Red Hot Chili Peppers, Death Ca for Cutie czy Green Day - zostały zerwane bez żadnych rezultatów.
13.07.2009 | aktual.: 14.07.2009 10:28
Teraz jednak wypływają informacje, według których obie firmy rozpoczęły nową rundę negocjacji. W minionych miesiącach przeprowadzono wiele rozmów, ale dopiero teraz podejmowane są poważne próby osiągnięcia porozumienia. Żadna z firm na razie nie chciała zajmować w tej sprawie stanowiska.
Drogi Warner Music i YouTube'a rozeszły się, kiedy nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie kompleksowych warunków modelu licencjonowania. W tym czasie jednak YouTube'owi udało się nawiązać takie porozumienie z innymi potentatami sceny muzycznej – Universal Music, Sony Music i EMI, tylko nie z Warner Music. Można się spodziewać, że artystom, który mają podpisane umowy z Warnerem, bardzo zależy na obecności w portalu wideo.
wydanie internetowe www.heise-online.pl