W USA za zakupy zapłacą telefonem

W USA za zakupy zapłacą telefonem

W USA za zakupy zapłacą telefonem
04.08.2010 18:18, aktualizacja: 05.08.2010 09:27

AT&T, Verizon i T-Mobile wspólnie testują w USA płatności mobilne, wykorzystujące technologie bezstykowe. Firmy chcą działając razem urzeczywistnić wizję płacenia za zakupy nie kartą kredytową, lecz telefonem komórkowym.

Wygląda na to, że wkrótce trzy amerykańskie sieci komórkowe zaczną wspólnie walczyć z koncernami Visa i MasterCard o rynek płatności bezgotówkowych. W skutecznym marketingu pomoże im dostęp do informacji na temat rachunków bankowych i numerów telefonów klientów. A jest o co walczyć...

Prowizje z tytułu realizacji płatności kartami kredytowymi i debetowymi przekraczają w USA 40 mld dolarów (średnio od 1% do 2% z każdej transakcji). Nim jednak prowizje zaczną spływać do operatorów komórkowych, konieczne będzie spopularyzowanie technologii Near Field Communication.

Barierą są tu koszty terminali instalowanych w sklepach (według _ Boston Fed _, ich cena to około 200 dolarów za sztukę) oraz ceny dodatkowych chipów montowanych w telefonach, które zwiększą koszty produkcji pojedynczego telefonu o około 10 - 15 dolarów.

Technologia Near Field Communication to jednak nie jedyne dostępne rozwiązanie. Visa i MasterCard mają też własne pomysły. Visa poszła w kierunku wykorzystania obecnie dostępnych telefonów. Bezstykowe rozwiązanie _ DeviceFidelity _ może być zaimplementowane na ponad 100 mln telefonów w samym tylko USA (w tym na iPhone'ach), a każdy telefon może być bezpieczną bazą dostępową do wielu kont bankowych.

Z kolei MasterCard promuje od pewnego czasu naklejki i karty zbliżeniowe PayPass, którymi płacić można już w 33 krajach całego świata, w tym w Polsce, gdzie partnerem MasterCarda jest między innymi sieć Era.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)