W reklamie lepiej dopiero w 2011 r.

W reklamie lepiej dopiero w 2011 r.

W reklamie lepiej dopiero w 2011 r.
Źródło zdjęć: © Jupiterimages
22.07.2009 12:00, aktualizacja: 23.07.2009 10:09

Wg najnowszych szacunków PricewaterhouseCoopers wartość światowego rynku reklamy w 2009 r. wyniesie 421 mld USD. To o 12,1% mniej niż w roku 2008 r. Znaczący wzrost odnotuje jedynie reklama w grach wideo, a także internet

Wg analityków PricewaterhouseCoopers, autorów raportu "Global Entertainment and Media Outlook: 2009-2013. spowolnienie gospodarcze w branży reklamowej odczuwalne będzie jeszcze w 2010, a nawet i w 2011 r.

Światowe wydatki na reklamę w 200. r. będą o 12,1% niższe niż rok temu (wówczas osiągnęły wartość 479 mld USD). Rok 2009 zamknie się wynikiem 421 mld USD.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Wciąż najwięcej budżetów reklamowych przyciągnie telewizja (14. mld USD) oraz prasa (92,6 mld USD). Reklama w internecie (stacjonarnym i mobilnym) warta będzie w 2009 r. 58,7 mld USD.

Co ciekawe na przestrzeni najbliższych 4 lat największą dynamikę wzrostu odnotuje reklama w grach wideo (13,8. CAGR tj. średnią roczną stopę wzrostu) oraz reklama w internecie (7,7% CAGR). Oprócz telewizji (0% CAGR) i reklamy zewnętrznej wszystkie inne media reklamowe zaliczą spadki (największy: -3,8% i -3,7% przypadnie katalogom branżowym oraz prasie codziennej). Całościowe wydatki reklamowe w 2013 r. wyniosą 467,3 mld USD odnotowując minimalnie ujemną średnią roczną stopę wzrostu (-0,5%).

Wg ekspertów PricewaterhouseCoopers wyraźnego ożywienia w sektorze reklamowym spodziewać się można dopiero po r. 2011. aczkolwiek w zależności od rejonu, procesy te przebiegać mogą nieco odmiennie. Dla przykładu wartość reklamy w Ameryce Północnej w latach 2009-2013 odnotuje spadek w wysokości -1,6 CAGR (wzrośnie jedynie reklama w grach wideo 13% CAGR, oraz internet - 6%CAGR).

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)