W ramach inicjatywy prospołecznej UberGiving, Polacy przekazali potrzebującym ponad pół tony darów
Mieszkańcy 7 polskich miast, w których dostępna jest aplikacja Uber, przekazali ponad pół tony darów domom samotnej matki oraz fundacjom i stowarzyszeniom wypełniającym podobną misję społeczną. Wszystko w ramach akcji prospołecznej UberGiving.
Uber jest platformą technologiczną, której misją jest tworzenie możliwości łatwego i szybkiego przemieszczania się po miastach. Zmieniając sposób poruszania się po miastach na całym świecie, Uber otwiera nowe możliwości zarówno dla ludzi, jak i usług. Najlepszym tego przykładem, jest inicjatywa UberGiving.
Co to jest UberGiving i na czym polega
Od 1 do 8 czerwca, użytkownicy Ubera w 7 miastach w Polsce mogli zamówić dobroczynny przejazd bezpośrednio w aplikacji Uber. Punktami docelowymi były domy samotnej matki, a także fundacje oraz stowarzyszenia. Wśród przekazywanych przez Polaków rzeczy, znalazły się najpotrzebniejsze produkty, m.in. żywność, chemia gospodarcza, artykuły dla niemowląt i małych dzieci oraz odzież. Z okazji dnia dziecka podopieczni otrzymali również słodycze i zabawki.
Podczas akcji, użytkownicy Ubera mogli w aplikacji zauważyć specjalną zakładkę „UBERGIVING”. Po wejściu w taką opcję, można było zamówić przejazd do wybranego przez nas miejsca docelowego, któremu chcieliśmy przekazać dary. Po zamówieniu pojawiał się kierowca, który odbierał pakunki, umieszczając je w specjalnie oznakowanych torbach, a następnie przekazywał je do konkretnego miejsca. Koszty całego przejazdu pokrywał Uber.
Gdzie można było dostarczyć dary?
Oto miejsca, do których poszczególne miasta wysyłały pakunki:
● Warszawa: Stowarzyszenie "Wspólnymi Siłami"
● Łódź: Dom Samotnej Matki im. St. Leszczyńskiej
● Poznań: Fundacja Pomocna Mama
● Kraków: Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Parkowa”
● Gdańsk: Dom Samotnej Matki, Caritas
● Wrocław: Dom dla Bezdomnych Kobiet, Matek z Dziećmi i Kobiet w Ciąży Stowarzyszenia Pomocy Akson
● Katowice: Dom Dziecka "Zakątek"
Znane osoby też wzięły udział w akcji
Pierwszą znaną osobą, która zamówiła i przekazała dary w ramach UberGiving była aktorka teatralna i telewizyjna Katarzyna Zielińska.
"Uśmiech dzieci od zawsze, nie tylko w ich święto, był dla mnie największym prezentem i sprawiał ogromną radość. Z UberGiving mógł pomóc każdy. To świetna inicjatywa i mam szczerą nadzieję, że w ślad za nią pójdą kolejne marki" - mówiła Katarzyna Zielińska.
Oprócz Katarzyny Zielińskiej, w inicjatywie wzięły takie osoby jak Michał Będźmirowski (Modny Tata), Paulina Będźmirowska (Modna Mama), Angelika (Mamagerka), Maja Turbańska, Sylwia Zaręba-Gierz (ShinySyl) oraz Magda Kogut-Wałęcka (Szczesliva).