W dobie pandemii wszyscy jesteśmy millenialsami

Osoby urodzone w latach 80’ i 90’ zeszłego wieku dorobiły się tytułów „pokolenia Y” czy „pokolenia millenium”. Myślimy o nich jako osobach nastawionych na niezależność, mobilność, egalitaryzm, a przede wszystkim – elastyczność. Wedle prognoz Millenialsi już w 2025 roku stanowić będą 75% wszystkich zatrudnionych, to oni swoimi portfelami będą decydować o kształcie i formie nabywanych usług, to do nich i ich oczekiwań producenci i dostawcy będą musieli się dostosować. I niektórzy, jak firma P4, operator sieci Play, już zaczęli.

Wedle prognoz Millenialsi już w 2025 roku stanowić będą 75% wszystkich zatrudnionych, to oni swoimi portfelami będą decydować o kształcie i formie nabywanych usług, to do nich i ich oczekiwań producenci i dostawcy będą musieli się dostosować.
Źródło zdjęć: © Pixabay

Pokolenie podpięte do Internetu

Niektórzy – zwłaszcza starsi – patrzą na to złośliwie, inni widzą w tym ogromną przewagę, tak czy inaczej niezaprzeczalnym faktem jest związek tego pokolenia z Internetem. I nie chodzi tylko o social media; o prowadzenie życia zarówno w rzeczywistości wirtualnej, jak i poza nią. Internet to także – a być może przede wszystkim – dostęp do informacji, dostęp do wiedzy, możliwość komunikacji. To możliwość pracy zdalnej, z dowolnego miejsca na ziemi. Przechodząc w wymiar bardziej przyziemny, by Internet mógł spełnić swoje zadania, łącze musi być stabilne, a przepustowość dostosowana do indywidualnych potrzeb.

Jestem elastyczny – oczekuję elastyczności

Elastyczność pokolenia Y jest bardzo mocno powiązana z jego mobilnością. Mobilność jest tu rozumiana nie tylko jako element fizycznego przemieszczania się – jest to mobilność bardziej mentalna; gotowość do ruszenia naprzód, chęć pójścia krok dalej, zboczenia z utartej przez poprzednie pokolenia ścieżki. Wszystko to sprawia, że oczekiwania millenialsów wobec świata i innych ludzi są zgoła inne niż poprzednich pokoleń – i na tę zmianę rynek również zaczął odpowiadać. Nowa formuła proponowana w ofercie Play gwarantuje brak zobowiązań. Oznacza, że z usług zrezygnować można w dowolnym momencie (z zachowaniem okresu wypowiedzenia); nie ma konieczności wiązania się umową na kilkadziesiąt miesięcy. Rozwiązanie można przetestować i zrezygnować w każdej chwili, co stanowi definicję słowa „elastyczność”. W cenie 35 zł miesięcznie – co jest najniższą oferta dostępną obecnie na rynku - dostajemy nielimitowany pakiet danych z prędkością przesyłu do 150 Mb/s. W zależności od naszych potrzeb, Play oferuje również do wyboru prędkości do 300 Mb/s lub do 600 Mb/s.

Ja – wyraz indywidualności

Niemające nic wspólnego z solipsyzmem podejście, które potrafi nieprzyzwyczajonych drażnić – millenials mówi „ja”, mówi to często i tak patrzy na świat. Nie chodzi tu o naganną roszczeniowość – millenials jest indywidualistą, chce wyrazić siebie. Millenials nie bierze bezkrytycznie tego, co zostało mu oferowane – on składa sobie rzeczywistość z tych elementów, które mu najbardziej pasują, pozostałe odsuwając całkowicie lub zmieniając według swoich potrzeb.

I na tak rozumianą potrzebę indywidualności Play proponuje odpowiedź: jeśli do usług Internetu zamarzy nam się również telewizja, możemy wybrać spomiędzy pakietu zwykłego w świetnej cenie 45 PLN lub rozszerzonego (91 kanałów, z małym urządzeniem PLAY NOW TV Box, które pozwala zabrać całą telewizję wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu stacjonarnego) – wtedy Internet możemy wybrać stacjonarny lub bezprzewodowy i jeszcze dostaniemy na niego rabat.

Wszyscy jesteśmy millenialsami

Patrząc na to z dystansu, widać, jak wiele pandemia i przedłużające się obostrzenia zmieniły w mentalności nas wszystkich; bez względu na datę urodzenia. Obecnie wszyscy mniej lub bardziej jesteśmy mentalnie pokoleniem Y: wszyscy żyjemy na poły w świecie realnym, na poły wirtualnym. Internet stał się naszym podstawowym sposobem komunikacji; balansowanie na granicy lockdownu oraz troska o zdrowie swoje i najbliższych popycha nas w kierunku podtrzymywania relacji głównie w sieci. Każdy z nas – jedni łatwiej, inni poświęcili temu więcej wysiłku – dostosowujemy się do ciągle zmieniającej się sytuacji pandemicznej. Jesteśmy tak elastyczni jak to możliwe – i jednocześnie tej elastyczności oczekujemy od innych; kiedy np. podczas zdalnej pracy w domu mamy obok siebie głośno bawiące się dziecko; oczekujemy zrozumienia od współpracowników – podchodząc do rzeczywistości bardzo egalitarnie: wszyscy jesteśmy w tej samej, trudnej sytuacji. I w tej trudnej sytuacji, często w poczuciu narastającej bezsilności, chcemy by jak najwięcej zależało od nas, chcemy odzyskać poczucie wpływu i kontroli.

Nic na wiarę

Ostatnią z cech charakterystycznych pokolenia Y jest kwestionowanie status quo – millenialsi domagają się dowodów. Już nie „robimy tak, bo zawsze tak było”, tylko „skoro tak mówisz – pokaż dowód”.

Oferta Play w ramach proponowanych warunków finansowych przebija te dostępne u innych operatorów. Internet w przyzwoitej prędkości 150 Mb/s, która spokojnie wystarcza do domowego użytku (a warto zaznaczyć, że mówimy o Internecie stacjonarnym, z definicji z większą stabilnością), pozwala zaoszczędzić od 15 PLN do prawie 30 PLN miesięcznie, porównując do innych wiodących operatorów.

I, co ważne, użytkownik nie ponosi za opisaną wcześniej elastyczność żadnych dodatkowych opłat – bez zmian pozostaje cena, bez zmian pozostaje aktywacja usługi – podczas gdy konkurencyjne sieci potrafią obciążać za podobne rozwiązania kolejnymi kosztami.

To z nami zostanie

Specjaliści są zgodni – zmiany, wprost uruchomione przez pandemię koronawirusa lub tylko przez nią przyspieszone nie znikną ot tak. Postawy i nawyki konsumentów zmieniły się mocno i – wedle komentatorów – powrotu do czasów sprzed pandemii już nie będzie. Rynek na te zamiany musi odpowiedzieć – i pozytywne wydaje się, że zaczął w tak wielu istotnych obszarach.

Materiał powstał przy współpracy z Play
Źródło artykułu: WP Tech
Wybrane dla Ciebie
Muzyka generowana przez AI zastępuje artystów. Sklepy w Belgii unikają opłat
Muzyka generowana przez AI zastępuje artystów. Sklepy w Belgii unikają opłat
Muchomory modne na Instagramie? Toksykolog: eksperymenty mogą zabić
Muchomory modne na Instagramie? Toksykolog: eksperymenty mogą zabić
Sekret rosyjskiego Su-57 poznany. Oto co pomieści w swoim wnętrzu
Sekret rosyjskiego Su-57 poznany. Oto co pomieści w swoim wnętrzu
Fascynujące odkrycie na Tytanie. To prawdziwe wyzwanie dla chemików
Fascynujące odkrycie na Tytanie. To prawdziwe wyzwanie dla chemików
Pocisk manewrujący Ragnarök pokazany. To długie ramię dla "Walkirii"
Pocisk manewrujący Ragnarök pokazany. To długie ramię dla "Walkirii"
Już kupowali z Zachodu. Nagle zwrot akcji. Wybrali myśliwiec z Chin
Już kupowali z Zachodu. Nagle zwrot akcji. Wybrali myśliwiec z Chin
Są starsze niż piramidy w Gizie. Natura stworzyła je w Alpach
Są starsze niż piramidy w Gizie. Natura stworzyła je w Alpach
Wysłał żonie zdjęcie. Niedługo później spadła na niego bomba
Wysłał żonie zdjęcie. Niedługo później spadła na niego bomba
Najstarsza "chłodnia" świata. Ma ponad 1400 lat
Najstarsza "chłodnia" świata. Ma ponad 1400 lat
Gigant opuszcza Polskę. Miał u nas ważną misję
Gigant opuszcza Polskę. Miał u nas ważną misję
Polacy przyjrzeli się wojnie. Kopiują rozwiązanie z Ukrainy
Polacy przyjrzeli się wojnie. Kopiują rozwiązanie z Ukrainy
"Klucz do sukcesu". Według Ukraińca znajduje się w powietrzu
"Klucz do sukcesu". Według Ukraińca znajduje się w powietrzu