W 2016 roku sprzedaż tabletów po raz pierwszy zacznie spadać
Z danych ABI Research wynika, że w 2016 roku po raz pierwszy sprzedaż tabletów zacznie spadać.
30.09.2015 | aktual.: 30.09.2015 12:05
Tablety zaczęły zyskiwać popularność w 2010 i 2011 roku. Od tamtej pory ich sprzedaż rosła z roku na rok, ale wszystko wskazuje na to, że w 2016 roku ten wskaźnik będzie ujemny. Szczyt sprzedaży z wynikiem 373 mln egzemplarzy tablety mają osiągnąć pod koniec 2015 roku. 50 proc. z nich ma działać pod kontrolą Androida, a 42 proc. pod kontrolą iOS.
Jako główne przyczyny spadku sprzedaży tabletów wskazuje się:
• dłuższy niż oczekiwano czas przydatności tabletów do użytku - użytkownicy wymieniają tablety co 3-4 lata, więc nawet cztery razy rzadziej niż smartfony
• rosnąca popularność phabletów - przekątne ekranów w smartfonach rosną i coraz więcej osób sięga po urządzenia z ekranami o przekątnej 5,7 cala, z których dodatkowo można wygodnie dzwonić, zamiast po 7-calowe tablety
• rosnąca popularność urządzeń 2 w 1 - sprzedaż urządzeń, które mogą jednocześnie pełnić rolę tabletu i notebooka rośnie z roku na rok, szczególnie przez stosowanie w nich desktopowej wersji Windowsa 10.