Użytkownicy zbojkotują Facebook?
30.09.2008 16:00, aktual.: 01.10.2008 09:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Grupa użytkowników serwisu Facebook, którzy przeciwni są nowemu wyglądowi strony, planuje dwu dniowy bojkot serwisu. Jest to groźba dosyć poważna, ponieważ obecnie grupa zrzesza ok. 2,7 mln użytkowników.
Grupa nazywa się "1,000,000 against the new Facebook layout i znacznie przerosła oczekiwania zawarte w jej nazwie ("1 mln przeciwnych nowemu wyglądowi Facebooka"). Zrzeszeni w niej członkowie organizują dwu dniowy protest, podczas którego zamierzają nie korzystać z popularnego serwisu społecznościowego w dniach 18 i 19 października.
Nie jest to jedyna grupa, która uformowała się w ramach sprzeciwu wobec nowej odsłony sserwisu. Inna duża grupa o nazwie "Petition Against the New Facebook" zrzesza już ok. 1,6 mln członków, a do "I hate the new Facebook" zapisało się ok. 1,5 mln osób.
Prawdopodobnie grupy pokrywają się pod względem użytkowników, ale jeżeli największa z nich potrafiła zebrać 2,7 mln osób, jest to wciąż liczba z którą należy się liczyć. Obecnie Facebook ma 100 mln aktywnych użytkowników.
Jessica Fishbein, nauczycielka w szkole średniej, pełni funkcję administratora w jednej z grup. _ "Facebook, który dotychczas uwzględniał sugestię użytkowników, zwyczajnie podjął tę decyzję, nie zwracając uwagi na to, co mówili ludzie. Bardzo nas to zasmuciło." _ - mówi Fishbein.
Fishbein, jak I wielu innych krytyków, sprzeciwia się nowemu układowi strony, ponieważ uważa, że wymaga ona dużo więcej klikania od użytkownika. Do krytyki dołączają się niektórzy programiści (nie związani z serwisem Facebook) twierdząc że nowy wygląd "ukradł" przejrzystość niektórym aplikacjom.
Jessica Fishbein przyznaje także, że razem z innymi administratorami, musiała pozbyć się z grupy jej założyciela, który chciał wykorzysta popularność grupy (2,7 mln członków) do celów komercyjnych.
Serwis Facebook przywykł już do narzekań swoich użytkowników. Podobne protesty wywoływało wprowadzenie programu reklamowego Beacon, który przekazywał informacje o aktywności użytkowników poza serwisem Facebook, do ich znajomych na serwisie.