Użytkownicy coraz mniej zadowoleni z Facebooka

Użytkownicy coraz mniej zadowoleni z Facebooka

Użytkownicy coraz mniej zadowoleni z Facebooka
Źródło zdjęć: © topgold / flickr.com / CC
18.07.2012 14:39, aktualizacja: 18.07.2012 14:55

Z najnowszego Wskaźnika Satysfakcji Konsumenckiej (American Consumer Satisfaction Index) publikowanego dorocznie w USA wynika, że Amerykanie są znacznie bardziej zadowoleni z Google+ niż z Facebooka. Słowem: korzystają, bo wypada, ale portal coraz bardziej ich denerwuje.

Obraz
© (fot. Gizmodo.pl)

Ogólnie ACSI wskazuje, że nie jest źle: aż 69 procent z 80 tysięcy zapytanych mieszkańców USA dobrze ocenia korzystanie z internetowych mediów społecznościowych. To tylko o jeden punkt procentowy mniej niż w 2011 roku. Warto jednak przyjrzeć się rozbiciu na konkretne serwisy.
Najlepiej wypadł debiutujący w zestawieniu Google+, oceniany pozytywnie przez prawie 4 na 5 Amerykanów. Podobnie dobrą opinią cieszy się tylko Wikipedia. YouTube też oceniany jest nieźle (7. % zadowolonych), Pinterest przeciętnie w całym sektorze (69 %), zaś Twitter nieco poniżej średniej (64 %).

Tymczasem wszechobecny Facebook zebrał tylko 6. procent zadowolonych użytkowników. Największy, więc najbardziej kontrowersyjny – powiecie. Jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem, odsetek ocen aprobujących spadł o ponad 7 procent (z 66 proc. zadowolonych w 2011 roku), co powinno dawać do myślenia.

Jeden sondaż nie daje jednak odpowiedzi na pytanie, czy pogorszył się klimat wokół Facebooka, na przykład wskutek skandalu z debiutem na giełdzie oraz kontrowersyjnej polityki prywatności (lub jej braku) na portalu, czy to doświadczenie korzystania ze strony się pogorszyło. Być może następuje przesyt, dlatego debiutanci oceniani są przychylniej?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)