Uważaj na fałszywe wiadomości od DPD. Sprytnie to przygotowali

Uważaj na fałszywe wiadomości od DPD. Sprytnie to przygotowali

Oszuści często podszywają się pod firmy kurierskie (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images)
Oszuści często podszywają się pod firmy kurierskie (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images)
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images | NurPhoto
Arkadiusz Stando
23.11.2020 10:23, aktualizacja: 02.03.2022 13:27

Oszuści podszywają się pod firmę kurierską DPD. Tym razem wysyłają wiadomości na skrzynki mailowe Polaków. Proszą o dopłatę w wysokości 4,20 zł. W rzeczywistości, próbują wyczyścić całe konto.

Wraz z pojawieniem się pandemii koronawirusa pojawiła się masa nowych motywów przestępczych. Oszuści obserwują obecne trendy i do nich dostosowują swoje przekręty. Polacy kupują przez internet dużo częściej, niż kiedykolwiek dotąd. A to wiąże się z konsekwencjami - dla oszustów, osoba kupująca w sieci stanowi prosty łup.

Tym razem oszuści celują w klientów firmy kurierskiej DPD. Wysyłają wiadomości e-mail o tytule "Twoja przesyłka jest obecnie przechowywana w naszym lokalnym magazynie". Celem tej wiadomości jest zwrócenie uwagi ofiary i przekonanie jej, że potencjalna paczka, na którą może czekać, utknęła w magazynie. Dalej w treści maila przeczytamy, że "wystarczy" dopłacić 4,20 zł, aby firma podjęła ponowną próbę dostarczenia przesyłki.

Oszustwo "na DPD" – cyberprzestępcy próbują wyłudzić dane twojej karty płatniczej

W wiadomości zawarto link, który prowadzi do fałszywej strony DPD. Możemy to rozpoznać po adresie URL, który nie ma nic wspólnego z prawdziwą stroną firmy "http://www.greengrass(.)com(.)co/wp-includes/pomo/rra/tracking.html" oraz braku protokołu HTTPS. Wszelkie witryny związane z DPD znajdziecie na stronie DPD.com, a pozostałe należy brać za oszustwo.

Obraz
© WP
Obraz
© WP

Po przejściu na stronę pojawia się kolejny element oszustwa. Otrzymujemy taki komunikat: "Nie mogliśmy dostarczyć Twojej paczki, ponieważ nie było nikogo, kto mógłby podpisać dostawę. Paczka wróciła do magazynu". Po kliknięciu "Zaplanuj nową dostawę" pojawią nam się dwie opcje do wyboru: odbiór osobisty (0,0 zł) lub spróbuj ponownie (4,20 zł). Ta pierwsza oczywiście nie jest dostępna.

Po kliknięciu "spróbuj ponownie", zostaniemy przeniesieni do kolejnej strony. Tutaj oszuści proszą nas o podanie pełnych danych karty płatniczej. Tego typu systemy płatnicze to po prostu próba oszustwa. Jeśli podamy te dane, po chwili z konta zniknie większość pieniędzy. Dla własnego bezpieczeństwa nigdy nie podawajcie tego typu informacji.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)