Uwaga na fałszywe e-maile z Banku Zachodniego

Uwaga na fałszywe e‑maile z Banku Zachodniego

Uwaga na fałszywe e-maile z Banku Zachodniego
Źródło zdjęć: © IDG
25.03.2008 10:30, aktualizacja: 25.03.2008 11:20

Odnotowaliśmy kolejny przypadek ataku phisherów wymierzony bezpośrednio w polskich internautów - klientów bankowości elektronicznej. Tym razem phisherzy posługują się nazwą i wizerunkiem Banku Zachodniego WBK S.A., zachęcając w rozsyłanych przez siebie mailach do aktywacji konta w tym banku.

Wielu użytkowników otrzymało na swoje skrzynki pocztowe wiadomości, których nadawcą jest rzekomo Bank Zachodni WBK S.A. E-maile zatytułowane są "Uaktywnij konto BZ WBK 24". W chwili pisania tego artykułu w skrzynce pocztowej autora znajdowały się już trzy takie wiadomości. Otrzymanie podobnego e-maila może wzbudzić podejrzenia po pierwsze jeśli nie korzystamy z usług BZ WBK, po drugie - żaden bank nie wysyła w ten sposób informacji do klientów.

Obraz
© (fot. IDG)

W treści wiadomości znajduje się link, wiodący do strony, na której zachęca się użytkownika do podania numeru karty płatniczej, daty jej ważności oraz kodu PIN do bankomatu.

Użytkownicy korzystający z bankowości on-line powinni zawsze zwracać uwagę, czy adres URL strony logowania jest bezpieczny ( https://... ) oraz czy w pasku adresu wyświetlone są informacje o certyfikacie: kłódka wskazująca połączenie szyfrowane. W wypadku klientów BZ WBK jakakolwiek strona zachęcająca do logowania lub podania poufnych danych, której adres nie zaczyna się od https://centrum24.pl, będzie stroną spreparowaną, służącą do wyłudzania pieniędzy.

W związku z zaistniałą sytuacją na stronie banku pojawiło się oświadczenie: _ Bank Zachodni WBK nigdy nie wysyła do swoich klientów prośby o podanie swojego numeru NIK lub hasła PIN. Jeśli otrzymasz e-mail z prośbą o kliknięcie na link umieszczony w nim i na przykład aktualizacje Twoich danych, możesz być pewien, że ktoś niepowołany próbuje wyłudzić Twój NIK i PIN. _

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)