UOKiK: wynik postępowania przeciw sklepowi złotewyprzedaże.pl
03.10.2013 10:00, aktual.: 03.10.2013 11:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zwrot produktów kupionych przez internet tylko w oryginalnym opakowaniu. Ponadto, gdy klient składał reklamację, mógł żądać wyłącznie naprawy produktu. To przykłady niezgodnych z prawem klauzul stosowanych przez sklep internetowy złotewyprzedaże.pl. Spółka zobowiązała się do ich zmiany.
Postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże zostało wszczęte w marcu 201. roku po zawiadomieniu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie. Przedsiębiorca prowadzi sklep internetowy www.zlotewyprzedaze.pl. Wątpliwości Urzędu wzbudziły postanowienia w regulaminie zakupów, które ograniczały prawa klientów.
Spółka zastrzegała m.in., że zwrot towaru w ustawowym terminie 1. dni jest możliwy tylko w oryginalnym opakowaniu. Zgodnie z prawem, konsument, który kupuje przez Internet może bezkosztowo zrezygnować z zakupów w ciągu 10 dni – wystarczy, że odeśle towar na własny koszt. Przepisy nie wymagają zwrotu produktu w oryginalnym opakowaniu.
Ponadto, zgodnie z warunkiem stosowanym przez Złote Wyprzedaże, klient, który składał reklamację musiał się zgodzić wyłącznie na naprawę produktu. Zgodnie z prawem –. klient może samodzielnie zdecydować, czy chce, aby rzecz wymieniono na nową, lub naprawiono.
Złote Wyprzedaże zobowiązały się do wykreślenia sprzecznych z prawem postanowień w ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.
Źródło: UOKiK / JG, WP.PL