UOKiK: UPC zapłaci 33 miliony kary i zwróci klientom pieniądze
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął decyzję - UPC musi zapłacić prawie 33 miliony kary i zwrócić pieniądze tym klientom, którzy stracili je z powodu stosowania przez UPC nieuczciwych klauzul w umowie.
14.08.2019 11:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W związku ze skargami, które wpłynęły do UOKiK, urzędnicy instytucji przeanalizowali zgłoszone przypadki i stwierdzili, że UPC stosowało w nich zapisy niezgodne z prawem.
UOKiK: Są nieprawidłowości
W oferowanych umowach UPC dawał sobie prawo do zamiany lub usuwania kanałów z oferty w dowolny sposób. Według telekomunikacyjnego giganta tego rodzaju zabiegi nie były zmianą umowy. Zdaniem UOKIK, w przypadku umów na czas określonych, operator nie może zmieniać tak istotnych warunków świadczenia usług.
Kolejny zapis, który według urzędu był nieprawidłowy, mówił o możliwości podnoszenia przez UPC wysokości opłaty miesięcznej od 5 do 8 zł, raz w roku, bez podania przyczyny.
Tak samo było z decydowaniem o zasadności wizyty technika. UPC wydawało decyzje o braku zasadności w sposób jednostronny, a konsument nie mógł jej zweryfikować i zostawał obciążony płatnością w wysokości 50zł.
UPC zapłaci 33 miliony
Kara dla UPC za zawieranie w umowach niedozwolonych zapisów, wyniosła prawie 33 miliony złotych (32 858 511 zł). Prezes UOKiK nakazał firmie poinformowanie konsumentów o decyzji i zwrócenie im opłat za podwyżki abonamentu czy nieuzasadnione wezwanie technika. Decyzja nie jest prawomocna.