UOKiK: spółka ClickQuickNow ukarana za konkursy SMS

UOKiK: spółka ClickQuickNow ukarana za konkursy SMS

UOKiK: spółka ClickQuickNow ukarana za konkursy SMS
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
20.11.2012 10:30

Spółka ClickQuickNow organizująca konkursy SMS i on-line wprowadzała konsumentów w błąd - uznała prezes UOKiK i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 23903 zł.

ClickQuickNow jest organizatorem konkursów on-line oraz SMS-owch, m.in. _ najszybszy SMS wygrywa _ czy _ najszybszy wygrywa _. Postępowanie przeciwko Urząd wszczął w marcu 2012 roku w związku z licznymi skargami konsumentów. W jego trakcie stwierdzono, że w regulaminie konkursów umieszczonych na stronach internetowych znajdowały się postanowienia tożsame z wpisanymi do rejestru klauzul niedozwolonych.

Urząd ustalił, że w regulaminach konkursów brakuje podstawowych informacji o warunkach udziału w konkursie m.in. o cenie i liczbie SMS-ów, które uczestnik musi wysłać, by w ogóle zakwalifikować się do gry. Tym samym konsument przystępując do rywalizacji nie mógł ocenić, że wiąże się ona z dodatkowymi kosztami. Zgodnie z prawem, wprowadzanie konsumentów w błąd jest uznawane za nieuczciwą praktykę rynkową, której stosowanie jest zabronione. Każdy przedsiębiorca ma obowiązek podawania rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o oferowanych produktach i usługach. Pod wpływem nieprawdziwych lub niepełnych informacji konsument mógł dokonać decyzji zakupowej, jakiej nie podjąłby, wiedząc o wszystkich warunkach oferty.

Ponadto spółka przyznawała sobie prawo do wyłącznej interpretacji wszystkich nieprecyzyjnych postanowień zawartych w regulaminach organizowanych przez siebie konkursów, co wg UOKiK świadczy o nierównym traktowaniu stron kontraktu oraz daje spółce możliwość nieograniczonego ingerowania w treść umowy.

Oprócz kary pieniężnej ClickQuickNow ma obowiązek publikacji przez 6 miesięcy decyzji Urzędu na stronach konkursowych. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)