Unijni urzędnicy jak niezbyt pilni uczniowie. Przyłapano ich na "kopiuj-wklej", gdy pisali o technologiach

Dokument regulujący stosunki między Zjednoczonym Królestwem a UE po zakończeniu okresu przejściowego po brexicie zawiera zaskakująco nieaktualną terminologię. Ktoś potraktował kwestie technologii po macoszemu.

Boris Johnson na rowerze
Boris Johnson na rowerze
Adam Bednarek

29.12.2020 | aktual.: 03.03.2022 01:18

"Wszystko, co obiecano Brytyjczykom w referendum w 2016 roku i w zeszłorocznych wyborach powszechnych, zostało osiągnięte dzięki temu porozumieniu" - napisano w oświadczeniu brytyjskiego rządu. 

Dokument liczący prawie tysiąc stron dokładnie prześwietlono. I dzięki temu znaleziono w nim niedzisiejsze hasła. 

W sekcji poświęconej szyfrowaniu padły nazwy bardzo przestarzałych aplikacji, takich jak Mozilla Mail czy Netscape Communicator 4.x. Wspomina się też o zabezpieczeniach, które już dawno nie są aktualne, a co za tym idzie - bezpieczne.

Dziennikarze BBC zauważyli, że podobny fragment wykorzystano w dokumencie unijnym z 2008 roku. I rzecz jasna już wtedy był niezbyt aktualny. Ot, po prostu niektóre elementy pism są kopiowane bez wcześniejszego sprawdzania. 

Niby zabawne, ale też trochę straszne - wszak o szyfrowaniu wspomina się w kontekście dotyczącym przetwarzania i przechowywania danych DNA obywateli. 

Wprawdzie zapewne nie będzie oznaczać to zagrożenia dla mieszkańców, ale jednak dobrze by było, gdyby urzędnicy sprawdzali, o czym piszą w dokumentach. Metody "kopiuj-wklej" może lepiej pozostawić np. studentom? 

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)