Uber Freight w Polsce. To nowa konkurencja dla kurierów
Uber ponownie inwestuje na naszym rynku. Do Polski zawitał Uber Freight, czyli nowa usługa łącząca przewoźników ze spedytorami. To swego rodzaju konkurencja dla usług kurierskich.
25.10.2019 | aktual.: 25.10.2019 10:29
Twórcy Ubera uruchamiają w Polsce kolejną usługę, która jest związana z przewozami. Nowość nosi nazwę Uber Freight i pozwala na rezerwowanie przewozu ładunku w aplikacji. Spedytorzy korzystają przy tym z ogromnej sieci przewoźników, a status ładunków może być monitorowany w czasie rzeczywistym.
– Bardzo cieszymy się, że dzięki wprowadzeniu Uber Freight w jeszcze większym stopniu możemy podkreślić naszą obecność w Polsce – mówi Daniel Buczkowski, dyrektor ds. ekspansji Uber Freight na rynkach europejskich. – Platforma Uber Freight pomaga przewoźnikom łączyć się ze spedytorami - niezależnie od wielkości biznesu. Może wesprzeć przewidywany wzrost gospodarczy Polski, przy jednoczesnym dalszym podnoszeniu standardów branżowych – dodaje.
Twórcy zwracają uwagę, że polski sektor transportowy jest zdominowany przez małych przewoźników, dla których największym wyzwaniem jest utrzymanie płynności biznesu. Rozpoczęcie korzystania z Uber Freight ma być pomocą na tym polu i ułatwieniem w zakresie efektywnego planowania kursów.
Uber Freight to usługa stworzona z myślą o spedytorach i przewoźnikach, która od dłuższego czasu funkcjonuje w Stanach Zjednoczonych i w krajach europejskich. Do Polski trafia 3 miesiące po odniesieniu sukcesu w Niemczech.
Poza znanym wielu osobom Uberem do przewozu osób, stosunkowo od niedawna w Polsce jest także dostępny Uber Eats skupiający się na dowozie posilków z restauracji. Usługa działa między innymi na terenie Wrocławia.