Uber Freight w Polsce. To nowa konkurencja dla kurierów
Uber ponownie inwestuje na naszym rynku. Do Polski zawitał Uber Freight, czyli nowa usługa łącząca przewoźników ze spedytorami. To swego rodzaju konkurencja dla usług kurierskich.
Twórcy Ubera uruchamiają w Polsce kolejną usługę, która jest związana z przewozami. Nowość nosi nazwę Uber Freight i pozwala na rezerwowanie przewozu ładunku w aplikacji. Spedytorzy korzystają przy tym z ogromnej sieci przewoźników, a status ładunków może być monitorowany w czasie rzeczywistym.
– Bardzo cieszymy się, że dzięki wprowadzeniu Uber Freight w jeszcze większym stopniu możemy podkreślić naszą obecność w Polsce – mówi Daniel Buczkowski, dyrektor ds. ekspansji Uber Freight na rynkach europejskich. – Platforma Uber Freight pomaga przewoźnikom łączyć się ze spedytorami - niezależnie od wielkości biznesu. Może wesprzeć przewidywany wzrost gospodarczy Polski, przy jednoczesnym dalszym podnoszeniu standardów branżowych – dodaje.
Twórcy zwracają uwagę, że polski sektor transportowy jest zdominowany przez małych przewoźników, dla których największym wyzwaniem jest utrzymanie płynności biznesu. Rozpoczęcie korzystania z Uber Freight ma być pomocą na tym polu i ułatwieniem w zakresie efektywnego planowania kursów.
Uber Freight to usługa stworzona z myślą o spedytorach i przewoźnikach, która od dłuższego czasu funkcjonuje w Stanach Zjednoczonych i w krajach europejskich. Do Polski trafia 3 miesiące po odniesieniu sukcesu w Niemczech.
Poza znanym wielu osobom Uberem do przewozu osób, stosunkowo od niedawna w Polsce jest także dostępny Uber Eats skupiający się na dowozie posilków z restauracji. Usługa działa między innymi na terenie Wrocławia.