Tylko 2% Polaków nie ma telefonu - czy to sukces?
30.01.2009 21:32, aktual.: 02.02.2009 00:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak wynika z raportu Centrum Badań Marketingowych "Indicator" na temat rynku telekomunikacyjnego, polskie społeczeństwo szybko przyzwyczaja się do technologicznych rozwiązań. Według badań 54% Polaków posiada telefon stacjonarny, prawie 79% telefon komórkowy a 80% gospodarstw domowych posiadających komputer ma dostęp do Internetu. Analitycy oceniają jednoznacznie: to dobre wyniki.
*Jak wynika z raportu Centrum Badań Marketingowych "Indicator" na temat rynku telekomunikacyjnego, polskie społeczeństwo szybko przyzwyczaja się do technologicznych rozwiązań. Według badań 54% Polaków posiada telefon stacjonarny, prawie 79% telefon komórkowy a 80% gospodarstw domowych posiadających komputer ma dostęp do Internetu. Analitycy oceniają jednoznacznie: to dobre wyniki. *
Raport "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni" został przygotowany przez Centrum Badań Marketingowych Indicator. W trakcie badań pytano respondentów o jakość świadczonych usług w następujących kategoriach: telefon stacjonarny, telefon komórkowy, Internet i telewizja.
Wyniki badania są bardzo optymistyczne. Polskie społeczeństwo wykazuje duże zainteresowanie i potrzebę korzystania z usług telekomunikacyjnych. Na przykład telefon posiada 97,3% badanych. Z tego 40% korzysta wyłącznie z komórki, a jedynie 2% nie posiada żadnego aparatu.
Równie dobrze jest z korzystaniem z Internetu. 67% osób robi to codziennie, a to wynik bliski światowym standardom. Poza tym 80% gospodarstw domowych posiadających komputer ma dostęp do Internetu.
"Wyniki badań są bardzo obiecujące. To oznacza, że w naszym społeczeństwie drzemie wielki potencjał, który wystarczy odpowiednio wykorzystać. Jednak z drugiej strony przechodzimy te same stadia co inne państwa w trakcie rozwoju gospodarczego. Jedyne nad czym musimy jeszcze popracować to jakość telewizji. W społeczeństwach bardziej rozwiniętych odnotowuje się małą popularność dla telewizji kablowej lub satelitarnej, ale na korzyść telewizji mobilnej" - mówi dla PC World Anna Wywiórka, socjolog specjalizująca się w rozwoju społeczności internetowej.
Jak wynika z badań 42% Polaków wciąż korzysta z telewizji analogowej odbieranej za pomocą tradycyjnej anteny. 36% posiada kablówkę, a 20% telewizję satelitarną. Z naziemnej telewizji cyfrowej korzysta jedynie 5% Polaków.