"Tydzień z internetem" - pokażmy wszystkim internet

Celem akcji jest przybliżenie możliwości internetu osobom, które nigdy nie były w wirtualnej sieci lub nie czują się tam pewnie

"Tydzień z internetem" - pokażmy wszystkim internet
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

08.03.2012 | aktual.: 08.03.2012 14:54

Od środy polskie instytucje, które udostępniają publicznie internet, mogą zgłaszać swój udział w akcji.

"Kampania ma służyć temu, żeby jak najwięcej osób w całej Polsce mogło w ciągu tego tygodnia albo po raz pierwszy zetknąć się z internetem, albo poznać jego nowe możliwości" - powiedziała PAP koordynatorka kampanii "Tydzień z internetem 2012. w Polsce, Jolanta Jeżowska.

Akcja w tym roku jest skierowana szczególnie do osób starszych. To założenie nawiązuje do tegorocznych obchodów Europejskiego Roku Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej, ogłoszonego przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej. Jak podkreśliła Jeżowska, spotkania służące upowszechnianiu wiedzy na temat internetu mają także na celu niwelowanie różnic pokoleniowych i budowanie porozumienia pomiędzy osobami starszymi a młodszymi.

"Tydzień z internetem" to przedsięwzięcie ogólnoeuropejskie, którego pomysłodawcą jest międzynarodowe pozarządowe stowarzyszenie walczące z cyfrowym wykluczeniem Telecentre Europe. Jego polską edycję organizuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Kampania ma służyć temu, żeby jak najwięcej osób w całej Polsce mogło w ciągu tego tygodnia albo po raz pierwszy zetknąć się z internetem, albo poznać jego nowe możliwości

Według szacunków stowarzyszenia Telecentre Europe w "Tygodniu z internetem 2012. będzie uczestniczyło ponad 200 tys. osób.

W poprzednich edycjach w kampanię "Tydzień z internetem" mogły angażować się wyłącznie biblioteki, w tym roku organizatorzy zachęcają do uczestnictwa wszystkie instytucje, które udostępniają publicznie internet, np. szkoły, domy kultury, pracownie komputerowe, świetlice, urzędy. Zainteresowane placówki mogą zgłaszać swój udział od środy do 19 marca na stronie internetowej www.biblioteki.org. Pod tym samym adresem dostępne są także scenariusze spotkań.

Wśród propozycji znalazł się m.in. pomysł tworzenia drzewa genealogicznego rodziny za pomocą narzędzi internetowych. Uczestnicy spotkań będą mogli też odbyć wirtualną podróż po kontynentach i uczestniczyć, korzystając z internetu, w turnieju wiedzy o piłce nożnej.

Polskie instytucje, które zaangażują się w kampanię, będą mogły wziąć udział w konkursie "Co trzy głowy to nie jedna!" na najlepsze relacje multimedialne z "Tygodnia z internetem 2012". Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego przewiduje nagrody dla instytucji, uczestników spotkań i wolontariuszy.

Źródło artykułu:PAP
Komentarze (0)