To jedna z najbardziej zaawansowanych modernizacji pociągów w tym roku

To jedna z najbardziej zaawansowanych modernizacji pociągów w tym roku
21.12.2016 15:09
1 / 10
To jedna z najbardziej zaawansowanych modernizacji pociągów w tym roku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Tym pociągiem jechał każdy, jednak po renowacji raczej mało kto go pozna. Seria EN57 doczekała się modernizacji w Fabryce Pojazdów Szynowych H.Cegielski i odrodziła się jak feniks z popiołów! Efekt jest naprawdę imponujący.

323939579034151337
Źródło zdjęć: © fpspoznan.pl

20 zmodernizowanych pociągów

2 / 10
323939579034216873
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski przeprowadziła renowację 20 pojazdów serii EN57. 10 z nich już jest gotowych do użycia, wystarczy dostosować je do potrzeb zamawiającego. Prototyp Feniksa przejechał bezawaryjnie ponad 4 tysiące km. Odnowione jednostki mają służyć przez 30 lat!

Najbardziej zaawansowana modernizacja

3 / 10
323939579034347945
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce. Plusem modernizacji jest nie tylko nowa jakość pociągów, ale przede wszystkim oszczędność związana z wdrożeniem składów do eksploatacji. EN57 Feniks nie potrzebuje utworzenia nowej, dedykowanej bazy serwisowej.

Legendarny skład w nowoczesnym wydaniu

4 / 10
323939579034479017
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Naszym celem było przywrócenie do świetności tych legendarnych składów - powiedział Marcin Guryniuk, prezes Polskiego Taboru Szynowego.

Ładniej i szybciej

5 / 10
323939579034610089
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Maksymalna prędkość eksploatacyjna Feniksa wynosi 120 km/h - skład pojedzie więc szybciej niż przed modernizacją.

Jak nowy

6 / 10
323939579034741161
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Pod względem wyposażenia Feniks EN57 nie różni się od fabrycznie nowych pociągów. W wagonach i przedsionkach zamontowana jest klimatyzacja, a przy fotelach znalazły się gniazdka elektryczne. Oprócz tego znajdziemy wieszaki na rowery oraz zintegrowany system informacji pasażerskiej.

Fotele dobre dla zdrowia

7 / 10
323939579034872233
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nowe siedzenia zaprojektowano przy współpracy z zespołem lekarzy ortopedów. O wygodę podróży dbać mają nie tylko fotele, ale też materiały wysokiej jakości użyte do precyzyjnego wygłuszenia pojazdów. Ma być komfortowo i cicho.

Przyjazny dla niepełnosprawnych

8 / 10
323939579035003305
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Feniks EN57 przystosowany jest do przewożenia niepełnosprawnych. W czołowej części każdego pociągu zamontowano dwa pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pojazdu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Niepełnosprawni korzystać mogą ze specjalnych miejsc oraz przestronnych toalet.

Pociąg dla całej rodziny

9 / 10
323939579035134377
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Feniks EN57 to także szereg udogodnień dla matek z dziećmi.

Na tory w przyszłym roku

10 / 10
323939579035265449
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Feniksy na tory mają wyjechać w połowie przyszłego roku - informował portal inforail.pl. Najprawdopodobniej pociągi trafią na linie Przewozów Regionalnych.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)