To jedna z najbardziej zaawansowanych modernizacji pociągów w tym roku

To jedna z najbardziej zaawansowanych modernizacji pociągów w tym roku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Adam Bednarek

21.12.2016 15:09

Tym pociągiem jechał każdy, jednak po renowacji raczej mało kto go pozna. Seria EN57 doczekała się modernizacji w Fabryce Pojazdów Szynowych H.Cegielski i odrodziła się jak feniks z popiołów! Efekt jest naprawdę imponujący.

Obraz
© fpspoznan.pl
1 / 9

20 zmodernizowanych pociągów

Obraz
© Materiały prasowe

Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski przeprowadziła renowację 20 pojazdów serii EN57. 10 z nich już jest gotowych do użycia, wystarczy dostosować je do potrzeb zamawiającego. Prototyp Feniksa przejechał bezawaryjnie ponad 4 tysiące km. Odnowione jednostki mają służyć przez 30 lat!

2 / 9

Najbardziej zaawansowana modernizacja

Obraz
© Materiały prasowe

Jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce. Plusem modernizacji jest nie tylko nowa jakość pociągów, ale przede wszystkim oszczędność związana z wdrożeniem składów do eksploatacji. EN57 Feniks nie potrzebuje utworzenia nowej, dedykowanej bazy serwisowej.

3 / 9

Legendarny skład w nowoczesnym wydaniu

Obraz
© Materiały prasowe

Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Naszym celem było przywrócenie do świetności tych legendarnych składów - powiedział Marcin Guryniuk, prezes Polskiego Taboru Szynowego.

4 / 9

Ładniej i szybciej

Obraz
© Materiały prasowe

Maksymalna prędkość eksploatacyjna Feniksa wynosi 120 km/h - skład pojedzie więc szybciej niż przed modernizacją.

5 / 9

Jak nowy

Obraz
© Materiały prasowe

Pod względem wyposażenia Feniks EN57 nie różni się od fabrycznie nowych pociągów. W wagonach i przedsionkach zamontowana jest klimatyzacja, a przy fotelach znalazły się gniazdka elektryczne. Oprócz tego znajdziemy wieszaki na rowery oraz zintegrowany system informacji pasażerskiej.

6 / 9

Fotele dobre dla zdrowia

Obraz
© Materiały prasowe

Nowe siedzenia zaprojektowano przy współpracy z zespołem lekarzy ortopedów. O wygodę podróży dbać mają nie tylko fotele, ale też materiały wysokiej jakości użyte do precyzyjnego wygłuszenia pojazdów. Ma być komfortowo i cicho.

7 / 9

Przyjazny dla niepełnosprawnych

Obraz
© Materiały prasowe

Feniks EN57 przystosowany jest do przewożenia niepełnosprawnych. W czołowej części każdego pociągu zamontowano dwa pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pojazdu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Niepełnosprawni korzystać mogą ze specjalnych miejsc oraz przestronnych toalet.

8 / 9

Pociąg dla całej rodziny

Obraz
© Materiały prasowe

Feniks EN57 to także szereg udogodnień dla matek z dziećmi.

9 / 9

Na tory w przyszłym roku

Obraz
© Materiały prasowe

Feniksy na tory mają wyjechać w połowie przyszłego roku - informował portal inforail.pl. Najprawdopodobniej pociągi trafią na linie Przewozów Regionalnych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)