TikTok stawia na biznes. Nastolatki zobaczą nowe reklamy

TikTok stawia na biznes. Nastolatki zobaczą nowe reklamy
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons CC BY
Oskar Ziomek

06.05.2019 17:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie, która cieszy się również dużym zainteresowaniem w Polsce. Twórcy chcą to wykorzystać, wprowadzając do swojej aplikacji cztery nowe narzędzia do reklamowania.

Wśród nich wyróżnić należy trzy nowe typy reklam oraz możliwość prowadzenia oficjalnego konta marki. To elementy, które mają zachęcić do współpracy i reklamowania swoich produktów w aplikacji. W Polsce pozwoli to dotrzeć z treścią nawet do kilku milionów nastolatków – według statystyk w 2018 roku TikToka pobrano w Polsce prawie 6 milionów razy.

Po wprowadzeniu zmian, marketerzy będą mieli do dyspozycji łącznie cztery typy reklam: infeed native content, brand takeovers, hashtag challenges oraz branded lenses.

Obraz
© Materiał prasowy

Infeed native content to pełnoekranowe reklamy w formie maksymalnie kilkunastosekundowych filmów w sekcji "dla ciebie", brand takeovers to możliwość wyświetlania reklam konkretnego klienta przez cały dzień po uruchomieniu aplikacji, hashtag challenges to wyzwania z nagrodami, a brand lenses to opcja tworzenia przez reklamodawców własnych filtrów.

TikTok zakazany w Indiach przez pornografię

W kontekście TikToka warto zwrócić uwagę na nietypowe zagrożenia, które czekają na jego użytkowników. Aplikacja służy bowiem do dzielenia się z innymi krótkimi filmami, które – jak często się okazuje – zahaczają o tematykę pornografii i erotyki. Problem jest na tyle poważny, że w Indiach aplikacja została wycofana z rynku.

Co w tym przypadku szczególnie istotne, użytkownicy TikToka to w znakomitej większości niepełnoletnia młodzież. Jak wynika ze statystyk, w Polsce prawie 98 procent korzystających z TikToka nie ukończyło 18. roku życia, a większość z tych osób to dziewczęta.

wiadomościtiktoksmartfon
Komentarze (0)