TikTok odkrywa karty - szczegóły nowych formatów reklam
Chociaż o planach wprowadzenia nowych formatów reklam, właściciele platformy, chińska firma Bytedance, informowali już od początku roku, to dopiero teraz odkryli wszystkie karty. Jak podaje agencja influencer marketingu GetHero, cztery wyspecjalizowane narzędzia umożliwią angażowanie fanów marki, zwiększanie jej świadomości, czy organizowanie specjalnych challengów. Co więcej, wszystkie interakcje są mierzone, więc marki mogą w łatwy sposób ocenić efekty kampanii.
14.06.2019 14:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
"Marketerzy dostali do ręki potężne narzędzia do kreowania wizerunku i angażowania fanów. Dzięki współpracy z wydawcą aplikacji poznaliśmy szczegóły formatów i wiemy dokładnie, w jaki sposób będą działać i jak będą mierzone ich wyniki. W kampaniach marketingowych można już wykorzystać nowe rozwiązania, które wzmocnią ich efekty" - mówi Alicja Stefaniak, Group Account Director w agencji GetHero.
Potwierdziły się dotychczasowe informacje i na TikToku pojawiły się cztery nowe typy reklam: Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez GetHero marki będą mogły mierzyć między innymi liczbę kliknięć, reakcji, wyświetleń czy udostępnień. Możemy także liczyć na dane dotyczące wzrostu i spadku zainteresowania fanów.
Informacje na temat wszystkich formatów reklamowych wraz z zasadami działania i wskaźnikami udostępnione są w formie kompendium na stronie: gethero.pl/kompendium-tiktok.
Jednym z ciekawszych rozwiązań będzie Brand Takeover. Tylko jeden reklamodawca dziennie może używać tego formatu, ale w zamian marka, w konkretnym regionie, “przejmuje” TikToka i każdy użytkownik po otworzeniu aplikacji będzie miał kontakt z reklamą w postaci 3-sekundowego statycznego zdjęcia, albo 3-5 sekundowego gifa lub wideo. Dzięki temu można w łatwy sposób przekierować użytkownika na dowolny wewnętrzny profil lub zewnętrzny adres. Największe korzyści to stały eCPM - efektywny koszt pozyskania użytkownika oraz niski koszt zasięgu. W trakcie tego typu kampanii marketerzy uzyskują informacje o liczbie kliknięć, reakcjach i unikalnym zasięgu.
Wprowadzanie nowych narzędzi przez Bytedance jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie marketerów platformą. Zgodnie z najnowszymi danymi TikTok ma w Polsce miesięcznie 2,1 miliona aktywnych użytkowników, a łączna ilość wyświetleń filmów każdego miesiąca przekracza już 6 miliardów.