Telezakupy w nowej formie - sklepy internetowe testują livestreaming
Popularne jeszcze kilka lat temu telezakupy wydają się wracać do łask. Dzięki zwiększającej się popularności usług związanych ze streamingiem, internauci są coraz bardziej zainteresowani zakupami podczas transmisji influencerów promujących dany produkt.
01.06.2021 12:34
Rosnąca popularność telezakupów w Chinach
Jak donosi Cyfrowa Rzeczpospolita, telezakupy stały się szczególnie popularne w Chinach. Influencerzy, promujący produkty w trakcie swoich transmisji, potrafią za jej pomocą sprzedać towary o wartości nawet miliona euro. Doskonałym przykładem jest tutaj Huang Wei, znana w internecie jako Viya, która poza livestreamigiem zajmuje się także szkoleniem firm i osób prywatnych ze zwiększania sprzedaży za pomocą telezakupów.
W Chinach wartość produktów sprzedanych poprzez telezakupy oszacowano w zeszłym roku na ponad 66 mld dolarów. Nie dziwi więc ich rosnąca popularność oraz ogromne zainteresowanie wielu firm na rynku azjatyckim, które decydują się iść w tym kierunku zamiast inwestować w inne rodzaje działań reklamowych.
Biorąc przykład z rynku azjatyckiego
Widząc ogromny potencjał telezakupów na rynku azjatyckim, także sklepy internetowe oraz platformy zakupowe w Polsce myślą o rozszerzeniu swoich działań. Zgodnie z informacjami z Cyfrowej Rzeczypospolitej, jedną z firm testujących takie rozwiązania sprzedażowe jest chociażby Allegro.
Obecnie telezakupy w Polsce stosuje znana chińska platforma AliExpress. Firma prowadzi swoje transmisje sprzedażowe w czternastu językach, a polski należy do najpopularniejszych. Na wzrost popularności, nie tylko livestreamingu, ale również zakupów przez internet, ma bezpośredni wpływ pandemia koronawirusa. Konsumenci, dbając o zachowanie bezpieczeństwa i nie chcąc się zarazić, zdecydowanie wolą dokonać zakupu w sieci, zaś telezakupy pomagają im w wyborze konkretnych produktów.
Nie tylko influencerzy
To co jednak stanowi o ogromnej popularności zakupów przez internet oraz przekłada się na kolejny wzrost livestremingu, to sami użytkownicy, którzy polecają sobie konkretne transmisje. Nie bez znaczenia są także konkretni celebryci, z którymi firmy podejmują współpracę celem zaprezentowania przez nich danego produktu w trakcie transmisji na żywo.
Biorąc pod uwagę rosnącą popularność telezakupów, użytkownicy mogą się spodziewać, że takie działania reklamowe będą coraz częściej pojawiać się w ich bańce informacyjnej. Istnieje także szansa, że coraz częściej to ich najbliżsi znajomi będą polecać dane produkty poprzez livestreaming.