Telewizor coraz częściej narzędziem rozrywki! Do internetu i do rozmów

Telewizor coraz częściej narzędziem rozrywki! Do internetu i do rozmów

Telewizor coraz częściej narzędziem rozrywki! Do internetu i do rozmów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
15.09.2014 10:52, aktualizacja: 15.09.2014 13:09

Polacy nadal chętnie oglądają telewizję. Ponad 70 proc. osób ankietowanych przez firmę Sony przyznało, że przed telewizorem spędza od jednej do trzech godzin dziennie. Mimo ogromnej popularności laptopów i tabletów, Polacy zdecydowanie preferują oglądanie telewizji w telewizorach. Chętnie też wykorzystują ich najnowsze funkcje pozwalające surfować po internecie czy komunikować się z przyjaciółmi.

Badania pokazały, że choć tylko 1. proc. respondentów przyznało, że telewizja jest ich głównym narzędziem rozrywki, to ponad 70 proc. z nich ogląda ją każdego dnia. – Niektórzy twierdzą, że oglądanie telewizji to przeżytek, natomiast z naszego badania wynika, że wcale tak nie jest. W dalszym ciągu 7 na 10 badanych ogląda telewizję codziennie, a wśród nich 76 proc. spędza przed telewizorem od 1 do 3 godzin. Biorąc pod uwagę to, że osiem godzin w ciągu doby dorosły człowiek śpi, osiem godzin poświęca na pracę, to te trzy godziny to już jest całkiem sporo – mówi Katarzyna Gołębiewska z TNS Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Mimo rozwoju technologii i urządzeń mobilnych pozwalających na oglądanie telewizji w dowolnym miejscu, telewizor wciąż ma się dobrze w polskim domu. Ponad połowa badanych przez Sony przyznała, że kupując telewizor, zwraca szczególną uwagę na jego wygląd. Zdecydowana większość respondentów uważa, że znacznie ważniejsze są jednak jego parametry techniczne.

–. Połowa badanych twierdzi, że wygląd telewizora ma znaczenie. Nic w tym dziwnego, ponieważ telewizory w dalszym ciągu stoją w centrum naszych salonów. Zdecydowanie ważniejszy jest jednak dźwięk i jakość obrazu – tak przyznało 97 proc. badanych – mówi Katarzyna Gołębiewska.

Dla ponad połowy ankietowanych istotne są także dodatkowe funkcje telewizorów. 5. proc. badanych powiedziało, że używa aplikacji, które oferują producenci telewizorów. Polacy wykorzystują głównie te, które pozwalają surfować po internecie lub komunikować się z rodziną lub przyjaciółmi. 14 proc. badanych przyznało, że uruchamia je codziennie, natomiast 30 proc. raz w tygodniu.

Źródło artykułu:Newseria
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)