Telewidz coraz bardziej wybredny

Telewidz coraz bardziej wybredny

Telewidz coraz bardziej wybredny
21.10.2009 15:30, aktualizacja: 21.10.2009 16:13

Najważniejsze zalety telewizji cyfrowej to możliwość samodzielnego doboru programów i uniknięcia reklam - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Cyfry+

Rezultaty sondażu wskazują, jak irytujące jest dla widzów przerywanie filmów blokami reklamowymi w telewizjach komercyjnych. Aż 44 % respondentów uważa, że największą zaletą usług _ wideo na życzenie _ czy funkcji nagrywania programów na dysku dekodera jest brak reklam.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Widzowie nie lubią też płacić za programy czy filmy, które nie leżą w kręgu ich zainteresowań - dlatego też doceniają funkcjonowanie cyfrowych wypożyczalni, umożliwiających pobranie filmu z biblioteki multimediów udostępnionej przez operatora cyfrowego.

Dane te znalazły się w raporcie "Nowoczesne technologie i telewizja cyfrowa w oczach Polaków", sporządzonym na podstawie październikowego badania firmy PBS DGA na zlecenie platformy cyfrowej Cyfra+.

Obraz
© Główne przyczyny atrakcyjności nowoczesnych technologii VOD i PVR (źródło: PBS/Cyfra ) (fot. IDG)

Ankietowani, poproszeni o wskazanie trzech rozwiązań technologicznych, ważnych podczas oglądania telewizji, najczęściej wybierali wysoką jakość przekazu audiowizualnego (transmisja w HD z dźwiękiem przestrzennym Dolby Digital). Inne najczęściej wskazywane zalety cyfrowych platform telewizyjnych to m.in. "możliwość oglądania ulubionych programów i filmów bez konieczności dostosowywania się do ramówki kanałów telewizyjnych i czasu ich emisji" oraz "możliwość zatrzymania emitowanego programu lub filmu w dowolnym momencie i przewijania go".

Sondaż wskazuje, że funkcje takie jak nagrywanie dwóch programów jednocześnie czy możliwość wyboru filmu z lektorem lub bez, mają nieco mniejsze (choć nadal istotne) znaczenie.

Obraz
© Rozwiązania technologiczne ważne podczas oglądania telewizji (źródło: PBS/Cyfra ) (fot. IDG)

Bertrand Le Guern, Prezes Zarządu CANAL+ Cyfrowy, tak komentuje wyniki badania: _ "Telewidzowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami i dlatego aktywnie poszukują różnych rozwiązań, szytych na miarę ich potrzeb. Pilot już dawno przestał mieć nad nimi władzę, to oni chcą dziś wybierać zarówno treści, które ich interesują, jak i te, których woleliby w telewizji uniknąć." _

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)