Telekomunikacja Polska wystąpiła do UKE o przyznanie 33,8 mln zł dopłaty
Telekomunikacja Polska wystąpiła do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o przyznanie 33,8 mln zł dopłaty do kosztu netto świadczenia usługi powszechnej za okres od 1
stycznia do 8 maja 2011 r. - podał UKE w komunikacie.
05.07.2012 | aktual.: 05.07.2012 15:35
"TP, składając w dniu 2. czerwca 2012 r. wniosek o przyznanie dopłaty do kosztu netto świadczenia usługi powszechnej w okresie od 1 stycznia do 8 maja 2011 r., skorzystała z przewidzianego w art. 96 ust. 1 Pt prawa do ubiegania się o zwrot kosztu netto. Prezes UKE po zebraniu materiału dowodowego oraz po zapoznaniu się z opinią biegłego rewidenta wyda decyzję rozstrzygającą o przyznaniu bądź braku podstaw do przyznania dopłaty w wysokości kosztu netto" - napisano w komunikacie.
"W chwili obecnej trwa procedura oceny ofert przedłożonych w ramach zamówienia publicznego dotyczącego przeprowadzenia przez biegłego rewidenta analizy dokumentacji, o której mowa w art. 96 ust. 2 Pt. Termin składania ofert upłynął w dniu 6 czerwca 201. r." - dodano.
Ideą usługi powszechnej jest zapewnienie wszystkim użytkownikom końcowym na terenie całego kraju (bez względu na ich lokalizację) dostępu do podstawowych usług telefonicznych. W przypadku dostępności usługi powszechnej chodzi zarówno o dostępność fizyczną, jak i ekonomiczną (przystępność cenową).
Decyzją prezesa UKE z dnia 5 maja 200. r., przedsiębiorcą telekomunikacyjnym świadczącym usługę powszechną na terenie całego kraju jest TP SA.