Technologia w walce z wirusem "świńskiej grypy"

Strona głównaTechnologia w walce z wirusem "świńskiej grypy"
24.09.2009 12:24
Technologia w walce z wirusem "świńskiej grypy"

Nadchodząca zima może oznaczać dla całęgo świata kolejny sezonowy atak wirusa grypy. Dlatego kierownictwo służb medycznych Meksyku przygotowuje się do walki wdrażając szybkie i interaktywne systemy komunikacji firmy Polycom

W kwietniu i maju, Krajowe Centrum Technologii Zdrowotnych w Meksyku (CENETEC) skutecznie korzystało z systemów wideokonferencyjnych firmy Polycom oraz innych dostawców w celu powstrzymania wybuchu i rozprzestrzeniania się wirusa świńskiej grypy H1N1. Eksperci Ministerstwa Zdrowia zastosowali systemy komunikacjitwarzą w twarz” z 1500 osób kierujących służbą zdrowia w celu uzgodnienia źródła grypy, dróg rozprzestrzeniania się wirusa oraz podjęcia szybkiego działania.

288768974379038867
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

W kwietniu, w początkowej fazie epidemii władze Meksyku uznały za konieczne posiadanie nowoczesnego narzędzia do komunikacji i współpracy, które pomogłoby w opanowaniu wirusa. Podjęli więc decyzję o wyposażeniu swej sieci telekomunikacyjnej w systemy Polycom.

“Komunikacja i interakcja w czasie rzeczywistym były kluczowymi czynnikami w czasie pojawienia się wirusa H1N1. a przekaz wideo stał się zasadniczym elementem wymaganym w tej kryzysowej sytuacji” powiedział Adrian Pacheco, inżynier biomedyczny i asystent dyrektora ds. telemedycyny w Ministerstwie Zdrowia. “Interaktywne wideo umożliwia wymianę informacji pomiędzy ludźmi w czasie rzeczywistym, ponieważ gdy walczy się z epidemią, nie ma czasu do stracenia”.

W walce z rozprzestrzenianiem się wirusa interaktywna komunikacja wizualna pozwoliła zaoszczędzić czas - i prawdopodobnie ludzkie życie. “Każdy widział wyraz twarzy swoich rozmówców, ludzie łatwiej zadawali pytania i naprawdę rozumieli przekazywane informacje,”. powiedział Pacheco. “Rozmowa twarzą w twarz podczas przekazywania istotnych informacji zapewniła lekarzom zaufanie i pewność siebie”.

Meksyk zdobył nagrodę za swoją natychmiastową i efektywną reakcję na pojawienie się wirusa świńskiej grypy. Dr Margaret Chan, dyrektor generalny WHO pochwaliła władze meksykańskie za ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa, co pozwoliło innym krajom przygotować się do sytuacji kryzysowej.

“Ministerstwo Zdrowia dołożyło wszelkich wysiłków, aby wykorzystać wideokonferencje w celu uproszczenia komunikacji pomiędzy wszystkimi instytucjami,”. powiedział Pacheco. “Komunikacja ta stała się nieoceniona podczas kontaktów ze służbą medyczną w całym kraju”.

Przy użyciu systemów zainstalowanych w siedzibie głównej, Ministerstwo Zdrowia stworzyło komunikację audiowizualną z ośrodkami zdrowia, szpitalami i uniwersytetami w całym Meksyku. CENETEC używa sieci do komunikacji wizualnej, która obejmuje systemy do wideokonferencji zlokalizowane w Mexico City oraz 1. różnych stanach. Przy użyciu infrastruktury firmy Polycom, CENETEC regularnie przeprowadzał wideokonferencje z 16 ośrodkami zdrowia, szpitalami i uniwersytetami. W początkowej fazie ataku świńskiej grypy, kierownictwo służby medycznej wykorzystało sieć do organizacji sesji edukacyjnych dotyczących patogenezy H1N1, immunologii, powikłań, edukacji w poradniach medycznych oraz porad psychologicznych dla opiekunów chorych osób. Eksperci brali również udział w dyskusjach dotyczących wybuchu epidemii grypy.

Sesje umożliwiły bezpośrednią komunikację z 1 50. pracownikami służby zdrowia. CENETEC szacuje, że kolejne 1 500 ekspertów medycznych miało dostęp do nagrań tych sesji za pomocą retransmisji przez sieć telekomunikacyjną lub za pośrednictwem Internetu. Eksperci medyczni oczekują, że komunikacja wizualna okaże się nieoceniona również tej jesieni we wzmożonym okresie występowania grypy.

Władze służby medycznej w Meksyku regularnie wykorzystują komunikację audiowizualną dla potrzeb telemedycyny i teleedukacji. Na przykład, aby zapewnić opiekę najuboższemu stanowi Oaxaca CENETEC wykorzystuje 15 mobilnych jednostek firmy Polycom, które podróżują z miejsca na miejsce. Systemy są uruchamiane na osiedlach, a pracownicy służby zdrowia przyjmują pacjentów przez cztery do pięciu dni. Zazwyczaj personel medyczny zajmuje się leczeniem 200 pacjentów w miesiącu. Zespoły terenowe wykorzystują łącze satelitarne 512 Kbps (384 Kbps używane jest podczas wideokonferencji) do konsultacji z ekspertami w miastach Meksyku i Oaxaca.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)