Tablety przyczyną porażki Wii U

Tablety przyczyną porażki Wii U

Tablety przyczyną porażki Wii U
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
23.06.2015 10:47, aktualizacja: 23.06.2015 12:00

Nintendo Wii było na tyle popularną konsolą, że producent swego czasu nie mógł się wyrobić z produkcją, by sprostać oczekiwaniom konsumentów. Jej następca wydany w 2012 roku okazał się jedną, wielką porażką.

Gdy Sony i Microsoft inwestowały w rozbudowane opcje społecznościowe, wydajny hardware i wysokobudżetowe tytuły na wyłączność, Nintendo w swojej konsoli nowej generacji skupiło się praktycznie na jednym aspekcie - kontrolerze z dużym, dotykowym ekranem, który miał przynieść w grach rewolucję. Dziś Nintendo przyznaje, że nie wzięło pod uwagę jednej rzeczy - rozwoju sektora mobilnego - w szczególności tabletów, które szybko zadomowiły się w naszych domach.

"Nieszczęśliwie dla naszej firmy tablety pojawiły się na rynku i zaczęły ewoluować w bardzo szybkim tempie. Wii U zadebiutowała akurat w momencie, w którym jej kluczowa i unikalna cecha nie była już tak niezwykła, jak w dniu, w którym rozpoczęliśmy pracę nad jej rozwojem. Nintendo zawsze stara się próbować swoich sił w nietypowych rozwiązaniach. Czasem się to udaje, a czasem nie jest to aż tak celny strzał, jak tego oczekiwaliśmy. Po Wii U mamy nadzieję, że z następnym sprzętem trafimy w dziesiątkę". - powiedział Shigeru Miyamoto w wywiadzie dla NPR.

Faktycznie - tuż po premierze konsoli nowej generacji na smartfony i tablety zaczęły wychodzić aplikacje wspierające gry umożliwiające podgląd ekwipunku, mapy czy inny rodzaj interakcji - dokładnie to samo, co miało zapewniać Wii U. A skoro PS4 i Xbox One posiadały o wiele bogatszą bibliotekę tytułów i lepsze parametry, Wii U nie zdobyło popularności.

Nintendo pracuje już nad kolejną konsolą o roboczej nazwie NX, która - tym razem- ma zaskoczyć pozytywnie. Sprzęt ma być gotowy w przyszłym roku.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Wszechpotężny smartfon trafi do produkcji

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)