"Można widzieć przez podłogę". Polski oficer mówi o F‑35

Dwa F-35
Dwa F-35
Źródło zdjęć: © Sztab Generalny Wojska Polskiego

24.08.2024 10:42, aktual.: 24.08.2024 11:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

F-35 to nowoczesny myśliwiec wielozadaniowy, który zdobywa coraz większe uznanie wśród armii na całym świecie. Posłuchaj na filmiku udostępnionym przez Sztab Generalny Wojska Polskiego dlaczego F-35 zmieni przyszłość polskich sił zbrojnych.

Technologiczna przewaga F-35

F-35, znany również jako Lightning II, to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie myśliwców na świecie. Jego przewaga nad konkurencją wynika przede wszystkim z nowoczesnych technologii zintegrowanych w jednym systemie. Samolot ten został wyposażony w najnowsze radary, systemy walki elektronicznej, a także jest w stanie wykonywać różnorodne misje bojowe, rozpoznawcze oraz wsparcia.

Na poniższym filmie ppłk Łukasz Treder chwali i wyjaśnia tajniki F-35.

Zdolności bojowe i wsparcie

F-35 wyróżnia się także zdolnością do działania w tzw. sieciocentrycznej przestrzeni bojowej. Dzięki zaawansowanym sensorom i systemom komunikacji, ten myśliwiec może współpracować z innymi jednostkami powietrznymi, morskimi i lądowymi, co pozwala na skuteczne prowadzenie działań bojowych. Jest to jeden z kluczowych elementów, który daje przewagę nad bardziej tradycyjnymi samolotami myśliwskimi.

W porównaniu sprzętu z USA z rosyjskim autor wskazał "decydujący czynnik". Przytoczone są słowa byłego pilota indyjskich sił powietrznych Anila Chopy, który zauważa, że ochrona myśliwca jest nieodzowna w dzisiejszych czasach. Wskazuje on na fakt, że rosyjskie Su-30 mają pewne przewagi związane z jego wielkością, ale to F-35 ma lepsze uzbrojenie i technologię detekcji. – Obecnie amerykański AIM-120 przewyższa rosyjski R-77 pod względem zasięgu – wyjaśnia Chopra. Dodaje, że umiejętności pilota będą decydującym czynnikiem w starciach w powietrzu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (62)
Zobacz także