ycipk-35upkb

Szokujące odkrycie. Ciało człowieka może ruszać się jeszcze rok po śmierci

Australijska naukowiec Alyson Wilson przypadkowo dokonała mrożącego krew w żyłach odkrycia. Wedle jej badań, ciało człowieka porusza się podczas procesu rozkładania. I takie zjawisko może trwać nawet przez rok.
Śmierć. Jak widać nawet po śmierci człowiek nie zaznaje spokoju
Śmierć. Jak widać nawet po śmierci człowiek nie zaznaje spokoju (Fotolia)
ycipk-35upkb

Odkrycie dokonane przez Alyson Wilson może wydawać się nie posiadać większego znaczenia, ale nie traćcie czujności. Jak czytamy w portalu agencji AFP, poruszanie się ciała może dezinformować osoby przeprowadzające sekcje zwłok. A więc odkrycie Wilson może pomóc w lepszym identyfikowaniu osób zaginionych, których nie dało się powiązać z niezidentyfikowanymi zwłokami.

Odkrycia dokonano po tym, jak Wilson sfilmowała ciało dawcy za pomocą kamery. Kobieta pracuje w tzw. "farmie ludzkich ciał" zwanej jako Australian Facility for Taphonomic Experimental Research (AFTER). Dokładna lokalizacja tego miejsca nie jest znana.

Alison filmowała zwłoki w 30-minutowych odstępach podczas trwającego 17-miesięcy badania."Zaobserwowaliśmy, że ramiona nie leżące przy ciele, po pewnym czasie znajdywały się przy jego boku" - mówiła Wilson dla ACB News.

ycipk-35upkb

Wilson ma nadzieję, że jej eksperyment pomoże teraz zawęzić liczbę zaginionych osób, które można powiązać z niezidentyfikowanym zwłokami. Lepsze zrozumienie sekcji zwłok może również pomóc w zmniejszeniu nieprawidłowej przyczyny śmierci lub błędnej interpretacji miejsca przestępstwa.

Niedługo po tym odkryciu, naukowcy zbadali również na nowo aktywność mózgu człowieka po zgonie. Do tej pory badacze byli zgodni, że mózg obumiera w ciągu 2-3 sekund. To sprawia ogromny problem lekarzom, którzy starają się przeprowadzić przeszczep głowy człowieka. Nowe badania dostarczają jednak kolejnych teorii.