Szał na mobilny internet w Polsce - miliony użytkowników
Ericsson Consumer Lab podaje, że w Polsce użytkownicy mobilnego Internetu stanowią 55 proc. wszystkich internautów. Jest to udział wyższy, niż w Wielkiej Brytanii (43 proc.) i USA (31 proc.). Wśród polskich internautów widoczny jest też szybki wzrost udziału korzystających z mobilnego internetu – z 20 proc. w 2009 r. do 55 proc. w 2011 r.
24.11.2011 11:05
Ericsson Consumer Lab przepytał polskich internautów o ich potrzeby, zainteresowania oraz sposoby korzystania z internetu.
Różnimy się od innych krajów popularnością urządzeń dostępowych. Korzystamy z mobilnego internetu głównie przy pomocy laptopów (7. proc. użytkowników). Tymczasem w Wielkiej Brytanii i USA laptopy stanowią niewiele ponad 40 proc. urządzeń dostępowych dla mobilnego internetu – mobilny internet w tych krajach wykorzystywany jest głównie poprzez smartfony (Wielka Brytania:73 proc., USA: 67 proc.).
Choć penetracja smartfonów w Polsce w porównaniu z 200. roku zwiększyła się z 25 proc. do 58 proc., to jednak chętni do korzystania z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57 proc. w 2009 do 79 proc. w 2011 r.).
Polacy używają mobilnego internetu głównie w domu. Aż 6. proc. ankietowanych twierdzi, że korzysta z mobilnego internetu w domu, w „stałym miejscu” – nie ruszając laptopa z biurka.
Dla 8. proc. badanych polskich internautów najistotniejszym czynnikiem przy zakupie mobilnego dostępu do internetu jest zasięg.
- Wyniki pokazują, że polscy internauci są bardziej mobilni, niż amerykańscy, brytyjscy, czy niemieccy –. cenimy sobie możliwość korzystania z internetu wszędzie, podobnie jak Włosi. Wskazują na to także motywy korzystania z mobilnego internetu: ankietowani na pierwszych miejscach stawiają mobilność – nawet w domu – oraz zasięg mobilnego dostępu szerokopasmowego. Są za tę wygodę i swobodę skłonni płacić sami, nawet nie oczekując, że zapłaci za to np. pracodawca. Choć widoczny jest wzrostu udziału smartfonów, to jednak zdecydowana większość ankietowanych korzysta z mobilnego internetu z laptopów, netbooków i tabletów – co oznacza, że potrzebne jest im to do dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego, niż to się da zrobić przy korzystaniu ze smartfonu, powiedział Tomasz Kulisiewicz, Analityk Wiodący firmy Audytel.
Ericsson Consumer Lab po raz trzeci przeprowadził w Polsce badania konsumenckiego rynku ICT. Wyniki są reprezentatywne dla 18,5 miliona Polaków na terenie całego kraju, w wieku 15-69 lat. Badanie przeprowadzono wyłącznie wśród internautów.