Symetria sprawdziła czego internauci oczekują od portali turystycznych
Symetria przeprowadziła badania związane z oczekiwaniami internautów w odniesieniu do portali turystycznych. Sprawdziła jak użytkownicy poszukują ofert, jak dokonują ich wyboru oraz jakie czynniki zniechęcają ich do ponownego odwiedzenia serwisu.
30.01.2009 | aktual.: 02.02.2009 08:46
Badania przeprowadzone przez Symetrię miały przynieść odpowiedź na pytanie czego internauci oczekują od portali turystycznych. Do testu zostały wybrane cztery popularne serwisy wyłonione spośród witryn o dużej oglądalności. Miały one umożliwiać dokonywanie kompleksowej rezerwacji wakacji poza granicami Polski. Warto podkreślić, iż celem analizy nie było porównywanie samych serwisów, ale dostarczenie informacji o potrzebach internautów i sposobie w jaki korzystają oni z tego typu narzędzi.
Testy pozwoliły na wyłonienie kilku typów internautów w oparciu o sposób w jaki poszukują oni ofert wakacyjnych, jak i ze względu na styl spędzenia wolnego czasu podczas zorganizowanego wyjazdu wakacyjnego. Godny odnotowania jest fakt, iż bez względu na przynależność do określonej grupy użytkownicy tego typu serwisów weryfikują informacje posiłkując się zarówno wyszukiwarką, jak i komentarzami pozostawianymi przez inne osoby. Oczekują rzetelnej i obszernej prezentacji oferty wzbogaconej dużą liczbą zdjęć i filmów, wykonywanych również przez turystów. Poza ceną zwracają też uwagę na bezpieczeństwo transakcji, atrakcje turystyczne, praktyczne porady oraz prestiż danego portalu. Irytują ich problemy związane z narzędziami do wyszukiwania ofert i brakiem spójności tego typu modułów na różnych etapach poszukiwań.
Raport stanowiący podsumowanie badań jest dostępny bezpłatnie w serwisie Symetrii - http://www.symetria.pl/html/art_150_internauta_jedzie_na_wakacje._ale_dokad_i_jak.html. Zawiera on między innymi ilustracje prezentujące wyniki testów przeprowadzonych za pomocą eye trackera, rejestrującego miejsca witryny przykuwające uwagę internautów oraz śledzącego tor ich wzroku.