Światowy rynek telefonów komórkowych w 3Q2007

Światowy rynek telefonów komórkowych w 3Q200727.10.2007 02:18

W III kwartale na rynek trafiło 289,1 mln nowych telefonów. To więcej o 9% w porównaniu z II kwartałem i o 13,8% w porównaniu z III kwartałem zeszłego roku - podali analitycy IDC, przedstawiając dokładny podział rynku pomiędzy pięciu największych producentów.

Nokia drugi kwartał z rzędu sprzedała ponad 100 mln telefonów, czyli więcej niż kolejni trzej producenci w rankingu razem wzięci. Tanie telefony takie, jak 1110, które trafiły głównie na rynki rozwijające się, pozwoliły Nokii na osiągnięcie imponującego wyniku pod względem ilości, a zaawansowane smartfony na rynki dojrzałe dobrze wpłynęły na przychody i zysk.

Samsung drugi kwartał z rzędu zajmuje drugie miejsce pod względem ilości sprzedanych telefonów, wyprzedzając w III kwartale niedawnego wicelidera - Motorolę - o 5,4 mln sztuk. W ujęciu rocznym cały czas górą jest jednak amerykański producent, jednak wyprzedza już Koreańczyków tylko o 3,3 mln sztuk.

Motorola to jedyny producent, który mimo wzrostu całego rynku (pod względem ilości sprzedanych telefonów) w ujęciu rocznym o prawie 14%, zanotował dość spektakularny spadek - o ponad 30%. Firma restrukturyzuje swój dział telefonów komórkowych, który przynosi straty. Przychody mają poprawić takie modele, jak wchodzące właśnie na rynek muzyczna U9 czy RIZR Z6, a także modele z serii RAZR2 takie, jak RAZR2 V8 i RAZR2 V9, których na rynek trafiło już ponad milion.

SonyEricsson szósty kwartał z rzędu zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu IDC. Bardzo dobrze sprzedawały się telefony z serii _ Walkman _ - szczególnie prostszy W200i i trochę bardziej zaawansowany W580i. Wielu klientów znajdują też telefony z serii _ CyberShot _. Wzrost sprzedaży SonyEricssona zwolnił jednak w ujęciu procentowym z około 60% przez ostatnie trzy kwartały do połowy tej liczby. Samsung rośnie wyraźnie szybciej.

LG zmniejsza coraz bardziej dystans do SonyEricssona- w tym kwartale jest to tylko 4 mln sztuk. Większość produkcji po raz kolejny trafiła do Ameryki Północnej, ale firma coraz lepiej radzi sobie m.in. w Ameryce Łacińskiej, gdzie postawiono na serię telefonów z niskiej półki, przeznaczonej dla pierwszych użytkowników telefonów komórkowych. Może to wpłynąć negatywnie na zyski firmy.

Producent Sztuk 3Q07 (mln) Udział 3Q07 Sztuk 3Q06 (mln) Udział 3Q06 Wzrost rok do roku
Nokia 111,7 38,6% 88,5 34,8% 26,2%
Samsung 42,6 14,7% 28,9 11,4% 47,4%
Motorola 37,2 12,9% 53,7 21,1% - 30,7%
Sony Ericsson 25,9 9,0% 19,8 7,8% 30,8%
LG 21,9 7,6% 16,6 6,5% 31,9%
Inni 49,8 17,2% 46,5 18,3% 7,8%
Razem 289,1 100% 254,0 100% 13,8%
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)