Spada zainteresowanie tabletami - wyniki po I kwartale 2016

Spada zainteresowanie tabletami - wyniki po I kwartale 2016
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

05.05.2016 09:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Coraz większe ekrany w smartfonach powodują, że coraz rzadziej sięgamy po tablety. W I kwartale 2016 roku sprzedano o 6,8 mln mniej tabletów niż przed rokiem. To spadek o 14,7%.

Liderem rynku zdecydowane pozostaje Apple. iPady rozeszły się w I kwartale 2016 roku w ilości 10,3 mln egzemplarzy, o 18,8% niż przed rokiem. Najwięcej stracił Samsung, którego wynik spadł o 28,1%. Na trzecie miejsce, legitymując się ogromnym wzrostem na poziomie 5421,7%, wskoczył Amazon. Drugim producentem, który zaliczył wzrost jest Huawei (o 82,2%), co pozwoliło na uzyskanie piątek lokaty.

Światowy rynek tabletów w I kwartale 2016 roku (w mln egzemplarzy):
| Producent | Sprzedaż w 1Q2016 | Udział w rynku w 1Q2016 | Sprzedaż w 1Q2015 | Udział w rynku w 2Q2016 | Zmiana rok do roku |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| 1. Apple | 10.3 | 25.9% | 12.6 | 27.2% | -18.8% |
| 2. Samsung | 6.0 | 15.2% | 8.3 | 18.0% | -28.1% |
| 3. Amazon.com | 2.2 | 5.7% | 0.0 | 0.1% | 5421.7% |
| 4. Lenovo | 2.2 | 5.5% | 2.5 | 5.4% | -13.8% |
| 5. Huawei | 2.1 | 5.2% | 1.1 | 2.4% | 82.2% |
| Inni | 16.9 | 42.6% | 21.8 | 46.9% | -22.5% |
| Suma | 39.6 | 100.0% | 46.4 | 100.0% | -14.7% |

Komentarze (3)