Sony Ericsson w 1Q2009 sprzedał tylko 14,5 mln telefonów
Sony Ericsson odnotował w pierwszym kwartale 2009 roku 293 mln straty netto. Producent sprzedał tylko 14,5 mln telefonów komórkowych - czyli o ponad 40% mniej niż w czwartym kwartale 2009 roku. Producent zapowiada kolejne oszczędności.
Według szacunków Nokii w 1Q2009 producenci sprzedali 255 mln telefonów, czyli o 14% mniej niż w pierwszym kwartale zeszłego roku. Spadek produkcji Sony Ericssona ma w tym odsetku duży udział. O ile jednak Nokia w dobie kryzysu obniża ceny telefonów (średnia cena spada w 1Q2009 o 6 euro do 65 euro), o tyle Sony Ericsson wbrew zapowiedziom zmiany portfolio trzyma się średniej ceny na poziomie 120 euro (to tylko o 1 euro mniej niż w 4Q2008 i 1Q2008).
Producent stara się za wszelką cenę zmniejszać koszty. W styczniu rozpoczął kolejny plan cięć mający na celu redukcję kosztów o 190 mln euro w skali 2009 roku. Niezależnie od niego Sony Ericsson liczy na 300 mln euro oszczędności w pierwszym półroczu 2009 roku.
Trudno powiedzieć, czy spółka joint venture jaką jest Sony Ericsson przetrwa kryzys w obecnej formie, spekuluje się na temat wyjścia Ericssona z rynku telefonów komórkowych. Reputacji marki nie pomagają też głośne dymisje.
1Q08 | 4Q08 | 1Q09 | |
---|---|---|---|
Ilość sprzedanych telefonów (mln szt.) | 22,3 | 24,2 | 14,5 |
Sprzedaż (mld euro) | 2,702 | 2,914 | 1,736 |
Zysk netto (mln euro) | 133 | -187 | -293 |
Średnia cena telefonu (euro) | 121 | 121 | 120 |