Ciało człowieka może ruszać się jeszcze rok po śmierci. Odkrycie zaskoczyło badaczy

Ciało człowieka może ruszać się jeszcze rok po śmierci. Odkrycie zaskoczyło badaczy

Źródło zdjęć: © Fotolia
Arkadiusz Stando
09.04.2021 05:36, aktualizacja: 09.04.2021 17:18

Co dzieje się z człowiekiem po śmierci? Australijska naukowiec Alyson Wilson przypadkowo dokonała mrożącego krew w żyłach odkrycia. Wedle jej badań, ciało człowieka porusza się podczas procesu rozkładania. I takie zjawisko może trwać nawet przez rok.

Wydawać by się mogło, że naukowcy od dawna wiedzą już wszystko o tym, co dzieje się z naszym ciałem po śmierci. Z tego względu odkrycie dokonane przez Alyson Wilson może wydawać się mało istotne, ale nie traćcie czujności. Jak czytamy w portalu agencji AFP, poruszanie się ciała może dezinformować osoby przeprowadzające sekcje zwłok. A więc odkrycie Wilson może pomóc w lepszym identyfikowaniu osób zaginionych, których nie dało się powiązać z niezidentyfikowanymi zwłokami.

Odkrycia dokonano po tym, jak Wilson sfilmowała ciało dawcy za pomocą kamery. Kobieta pracuje w tzw. "farmie ludzkich ciał" zwanej jako Australian Facility for Taphonomic Experimental Research (AFTER). Dokładna lokalizacja tego miejsca nie jest znana.

Alison filmowała zwłoki w 30-minutowych odstępach podczas trwającego 17-miesięcy badania."Zaobserwowaliśmy, że ramiona nie leżące przy ciele, po pewnym czasie znajdywały się przy jego boku" - mówiła Wilson dla ACB News.

Wilson ma nadzieję, że jej eksperyment pomoże teraz zawęzić liczbę zaginionych osób, które można powiązać z niezidentyfikowanym zwłokami. Lepsze zrozumienie sekcji zwłok może również pomóc w zmniejszeniu nieprawidłowej przyczyny śmierci lub błędnej interpretacji miejsca przestępstwa.

Naukowcy zbadali również na nowo aktywność mózgu człowieka po zgonie. Do niedawna badacze byli zgodni, że mózg obumiera w ciągu 2-3 sekund. To sprawia ogromny problem lekarzom, którzy starają się przeprowadzić przeszczep głowy człowieka. Nowe badania dostarczają jednak kolejnych teorii.