Słaba sprzedaży aplikacji dla Androida

Słaba sprzedaży aplikacji dla Androida

31.01.2011 15:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

"Liczba aplikacji sprzedawanych za pośrednictwem Android Market nie rośnie tak szybko, jak liczba użytkowników tej platformy smartfonów, co nie stanowi dla Google'a powodu do satysfakcji" - powiedział Eric Chu, dyrektor platformy Android, podczas konferencji w San Francisco. Według magazynu "Forbes" Chu, nie precyzując zamierzeń, zapowiedział podjęcie odpowiednich kroków, które będą miały na celu zwiększenie sprzedaży.

Podobnie jak w iTunes, w sklepie z aplikacjami dla Androida jeszcze w tym kwartale pojawi się możliwość przeprowadzania transakcji finansowych. Dzięki temu mechanizmowi użytkownicy będą mogli po pobraniu bezpłatnego programu dokupić płatne rozszerzenia.

Obraz
© (fot. Google)

Innym branym pod uwagę środkiem zintensyfikowania sprzedaży aplikacji może być rozliczanie zakupów w ramach rachunku telefonicznego. Taka możliwość istnieje już w sieci AT&T –. teraz przedsiębiorstwo z Mountain View chciałoby do tego pomysłu przekonać innych operatorów. Użytkownicy korzystający już z usług operatorów innych niż AT&T mogą dokonywać płatności za pomocą kart płatniczych – już w sierpniu ubiegłego roku pojawiały się doniesienia o ewentualnej współpracy z PayPalem, ale na razie nie znalazły one potwierdzenia w faktach. W grudniu Google drastycznie ograniczył z jednego dnia do 15 minut czas, w którym użytkownik może zwrócić aplikację.

Google chce także usprawnić odnajdywanie wartościowych aplikacji za sprawą ulepszonego algorytmu wyszukiwania. Firma planuje także rozbudowanie zespołu, który sprawdza i zwalcza naruszenia regulaminu. Poza tym Chu obiecuje usprawnienie dostępu aplikacji do książki adresowej smartfonów z Androidem lepsze wykorzystanie standardu HTML5.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także