Słaba sprzedaży aplikacji dla Androida

Słaba sprzedaży aplikacji dla Androida

Słaba sprzedaży aplikacji dla Androida
31.01.2011 15:51

"Liczba aplikacji sprzedawanych za pośrednictwem Android Market nie rośnie tak szybko, jak liczba użytkowników tej platformy smartfonów, co nie stanowi dla Google'a powodu do satysfakcji" - powiedział Eric Chu, dyrektor platformy Android, podczas konferencji w San Francisco. Według magazynu "Forbes" Chu, nie precyzując zamierzeń, zapowiedział podjęcie odpowiednich kroków, które będą miały na celu zwiększenie sprzedaży.

Podobnie jak w iTunes, w sklepie z aplikacjami dla Androida jeszcze w tym kwartale pojawi się możliwość przeprowadzania transakcji finansowych. Dzięki temu mechanizmowi użytkownicy będą mogli po pobraniu bezpłatnego programu dokupić płatne rozszerzenia.

Obraz
© (fot. Google)

Innym branym pod uwagę środkiem zintensyfikowania sprzedaży aplikacji może być rozliczanie zakupów w ramach rachunku telefonicznego. Taka możliwość istnieje już w sieci AT&T –. teraz przedsiębiorstwo z Mountain View chciałoby do tego pomysłu przekonać innych operatorów. Użytkownicy korzystający już z usług operatorów innych niż AT&T mogą dokonywać płatności za pomocą kart płatniczych – już w sierpniu ubiegłego roku pojawiały się doniesienia o ewentualnej współpracy z PayPalem, ale na razie nie znalazły one potwierdzenia w faktach. W grudniu Google drastycznie ograniczył z jednego dnia do 15 minut czas, w którym użytkownik może zwrócić aplikację.

Google chce także usprawnić odnajdywanie wartościowych aplikacji za sprawą ulepszonego algorytmu wyszukiwania. Firma planuje także rozbudowanie zespołu, który sprawdza i zwalcza naruszenia regulaminu. Poza tym Chu obiecuje usprawnienie dostępu aplikacji do książki adresowej smartfonów z Androidem lepsze wykorzystanie standardu HTML5.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)