Skuteczne reklamy w mobilnej TV

Skuteczne reklamy w mobilnej TV

Skuteczne reklamy w mobilnej TV
28.05.2007 19:28, aktualizacja: 29.05.2007 10:20

Reakcje klientów na pierwsze na świecie próby spersonalizowanych reklam telewizji mobilnej dowiodły ich skuteczności. Próby przeprowadzone zostały przez firmę Ericsson oraz Norweską Korporacją Nadawców.

Wyniki trzymiesięcznych testów, przetworzone przez firmę M:Metrics, wskazują, że średni wskaźnik skuteczności reklamy, tzw. Click-Through Rate, osiągnął zadziwiający poziom 13%. Średni czas oglądalności użytkownika telewizji mobilnej podwoił się - do siedmiu minut na sesję - kiedy użytkownicy korzystali z interaktywności, spersonalizowanej reklamy.

Próby wykazały także, że takie zachowania są powtarzalne, gdyż wartości dotyczące wskaźnika Click-Through i czasu trwania sesji były stałe przez cały czas trwania próby. Prawie połowa użytkowników mieściła się w przedziale wiekowym od 30 do 44 lat, a następna pod względem wielkości grupa była w przedziale od 18 do 29 lat. Uczestnicy, podczas rozpoczęcia testów, najczęściej wskazywali rozrywkę i muzykę jako główne zainteresowania.

Zastosowane reklamy interaktywne były spersonalizowane w celu zapewnienia związku z indywidualnymi użytkownikami. Zostały one także dostosowane do wieku użytkowników, ich płci, lokalizacji i zainteresowań. Użyto różne formaty reklam np. video, banery, teksty przewijane, etc.

Testy rozpoczęły się w Norwegi w grudniu 2006 roku. Ochotnicy mogą uzyskać dostęp do trzech kanałów telewizyjnych i czterech radiowych NRK. Klienci mogą używać swoich aparatów komórkowych do interakcji, poprzez głosowanie, czat oraz dodawanie treści poprzez przesyłanie zdjęć i klipów video.Próby prowadzone są poprzez istniejącą infrastrukturę sieci komórkowej z wykorzystaniem obecnie dostępnych na rynku aparatów komórkowych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)