SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [19.12.2019]

Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
19.12.2019 22:20, aktualizacja: 20.12.2019 08:45

Niesamowite zdjęcia asteroidy Bennu, nietypowa choinka w Australii oraz niecodzienne znalezisko na budowie warszawskiego metra. Poznaliśmy także "supertajny plan" Elona Muska oraz 8-latka, który został najbogatszym youtuberem. Oto SkróTech - najważniejsze wiadomości dnia.

Naukowcy opublikowali spektakularne zdjęcia asteroidy Bennu - kosmicznej skały, która w przyszłości może być ogromnym zagrożeniem dla naszej planety. Eksperci prowadzą badania, które mają na celu całkowite wyeliminowanie niebezpieczeństwa ze strony planetoidy. Sonda OSIRIS-REx już w przyszłym roku ma pobrać z powierzchni asteroidy próbki skał, aby w 2023 roku dostarczył je na naszą planetę. Niesamowite zdjęcia 3D, w jakości 4K zobaczysz w tym artykule.

Nietypowa choinka w Australii

Choinka to jeden z głównych symboli zbliżających się świat. Kojarzy nam się z pięknym drzewkiem, na którym dzieci wieszają bombki i świecidełka. Choinka z Melbourne nie miała jednak wiele wspólnego ze świąteczną atmosferą. Nietypowe ozdoby w postaci trzech jadowitych gadów były niezwykle niebezpieczne. Zdjęcie obejrzysz w tym artykule.

Niecodzienne znalezisko w Warszawie

Na terenie budowy warszawskiego metra odkryto szczątki tura. Po wstępnym rozpoznaniu przez Państwowe Muzeum Archeologiczne wiek kości został oceniony na 6-7 tys. lat przed naszą erą. Zwierzęta pojawiły się około 2 mln lat temu w Indiach i przez tysiące lat rozprzestrzeniały się po Azji, Europie, a także północnej Afryce. Tury zostały wybite przez ludzi w XVIII wieku. Więcej o nietypowym znalezisku na warszawskim Bródnie przeczytasz tutaj.

Elon Musk ujawnia "supertajny plan"

Elon Musk nie należy do przedsiębiorców, którzy nie lubią rozgłosu. Charyzmatyczny filantrop w sierpniu 2006 roku opublikował swój "Tajny Master Plan Tesli". Wśród projektów znalazły się wtedy między innymi elektryczne kompaktowe pojazdy Tesli, Cybertruck i Cyberquad. Jak się okazało na liście pozostaje jeden niezrealizowany dotąd punkt. Co to takiego? Dowiecie się czytając ten artykuł.

8-latek najlepiej zarabiającym youtuberem

8-letni Ryan Kaji znalazł się na szczycie zestawienia najlepiej zarabiających youtuberów. W ciągu roku zarobił 26 milionów dolarów. Chłopiec nie jest jedynym dzieckiem na prestiżowej liście. Na trzecim miejscu uplasowała się 5-letnia Rosjanka. Z czego zasłynęły młode gwiazdy? Kto jeszcze znalazł się na prestiżowej liście amerykańskiego magazynu Forbes? Odpowiedzi w tym artykule.