Santander Bank Polska ostrzega klientów. To nie są wiadomości od banku
Klienci Santander Bank Polska powinni mieć się na baczności. Oszuści wysyłają e-maile podszywając się pod bank. Santander informuje, że są one fałszywe i nie wymaga od klientów "aktualizowania informacji na koncie".
30.10.2020 | aktual.: 01.03.2022 14:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od czasu do czasu klienci banków są narażeni na coraz to nowsze metody ataków, których celem jest przejęcie dostępu do ich kont. Santander Bank Polska często ostrzega przed takimi kampaniami phishingowymi, czy też zagrożeniami przy bankomatach, z których nie każdy sobie zdaje sprawę. Tym razem chodzi jednak o fałszywe wiadomości e-mail.
"Otrzymujemy informacje, że dostajecie e-maile, podszywające się pod nasz bank i informujące o tym, że należy dokończyć zaktualizować i zweryfikować informację na koncie. Jeśli klikniecie Santander - Internet, zostaniecie przeniesieni do strony podszywającej się pod stronę bankowości internetowej" - czytamy we wpisie na stronie facebookowej Santander Bank Polska.
Santander Bank Polska ostrzega: uważaj na fałszywe e-maile
Przestępcy próbują wejść w posiadanie danych logowania lub danych kart płatniczych. Po wejściu na jedną z takich fałszywych witryn, zostaniecie poproszeni o zalogowanie oraz podanie kodu weryfikacyjnego przesyłanego przez wiadomości SMS. W ten sposób uzyskają dostęp do waszego konta, a co pozwoli im w prosty sposób wykraść wasze pieniądze, na przykład korzystając z płatności BLIK.
Santander Bank Polska zwraca uwagę, że bank nigdy nie poprosi was o logowanie się do bankowości internetowej poprzez wysyłanie linków w wiadomości SMS lub e-mail. Wszelkie próby logowania powinny odbywać sie przez witryny https://centrum24.pl oraz https://ibiznes24.pl.