Samsung utrzymał pozycję lidera na rynku smartfonów pomimo 7,2 procentowego spadku
W 2018 koreańskiemu gigantowi udało się pozostać na pierwszym miejscu pod względem sprzedanych smartfonów. Samsungowi nie przeszkodził fakt, że zaliczył 7,2 procentowy spadek sprzedaży.
Wg portalu Canalys Samsung sprzedał w 2018 roku 293,7 mln smartfonów i zdobył tym samym 21,2 proc. rynku. Rok wcześniej koreańska firma sprzedała 316,6 mln urządzeń. Na drugim miejscu znalazł się Apple z 212,1 mln sprzedanychiPhone'ów i 15,3 procentowym udziałem w runku. Amerykańska firma także zanotowała spadek w porównaniu z 2017, ale nie tak duży jak Samsung, było to 1,7 proc. czyli 3,7 mln mniej sprzedanych urządzeń.
W trendzie widać natomiast ogromny wzrost chińskich producentów Huawei, Xiaomi i Oppo. Huawei zanotował największy przyrost o 34,5 proc i sprzedał w 2018 roku 206 mln smartfonów. Z 14,8 procentowym udziałem w runku chińska marka depcze Apple'owi po piętach i jeśli trend się utrzyma, to w 2019 Huawei ma szanse wskoczyć na drugie miejsce.
Xiaomi i Oppo, czyli dwie kolejne firmy z Chin, są praktycznie ex aequo na czwartym miejscu. Xiaomi w 2018 miało 8,7 proc. a Oppo 8,6 proc. Oppo jest największym sprzedawcą smartfonów w Chinach i coraz odważniej wchodzi na zachodnie rynki. 30 stycznia 2019 Oppo oficjalnie weszło ze swoją ofertą do Polski od razu podejmując współpracę z największymi sieciami komórkowymi oraz sieciami sklepów.