Samochody Google'a jednak nie do końca bezpieczne

Do tej pory autonomiczne samochody Google miały dobry PR. Nawet jeśli uczestniczyły w wypadkach drogowych zawsze wina leżała po strony kierowcy tradycyjnego samochodu. Raport z ostatnich 14 miesięcy ujawnił jednak, że maszyny te są jeszcze dalekie od ideału.

Obraz
Źródło zdjęć: © chip.pl

Do tej pory autonomiczne samochody Google miały dobry PR. Nawet jeśli uczestniczyły w wypadkach drogowych, wina zawsze leżała po strony kierowcy tradycyjnego samochodu. Raport z ostatnich 14 miesięcy ujawnił jednak, że maszyny te są jeszcze dalekie od ideału.

Samochody Google'a poruszają się z niewielką prędkością i łatwo możemy sobie wyobrazić, że nieuświadomieni kierowcy poruszający się tymi samymi drogami mogą wywołać kolizje. Listopadowy raport pokazał wręcz, że do wypadków z udziałem autonomicznych aut dochodzi pięć razy częściej niż w przypadku tradycyjnych samochodów. Wówczas Google twierdziło, że żaden z wypadków nie był związany z awarią sprzętu, co było dobrą wróżbą na relatywnie szybkie wdrożenie do użytku tej technologii.

Kalifornijski Departament Ruchu Drogowego dokładnie przygląda się testom Google'a i opublikował ostatnio raport podsumowujący ostatnie 14 miesięcy. Okazuje się, że w tym okresie samochody doznały 272 porażek i rozbiłyby się przynajmniej 13 razy, gdyby nie interwencja znajdującego się w pojeździe kierowcy. Incydenty te były związane z usterkami technicznymi - problemami w komunikacji, złymi odczytami sensorów, a nawet złym funkcjonowaniem układu hamulcowego i kierowniczego.

Próba objęła 49 samochodów, które w podanym okresie przejechały 682 tysiące kilometrów. W sumie znajdujący się w pojazdach kierowcy musieli przejąć kontrolę nad samochodem aż 346 razy - czy to w wyniku opisanych awarii czy kierując się własnym instynktem. Wygląda na to, że upłynie jeszcze sporo czasu zanim będziemy mogli w 100 proc. zaufać autonomicznym pojazdom.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Ogromne wydatki na mikropłatności w FIFA 16

Wybrane dla Ciebie
Możesz ją jeść bez obaw. Spowalnia starzenie
Możesz ją jeść bez obaw. Spowalnia starzenie
Grają na dwa fronty. Wsparcie dostają pod osłoną nocy
Grają na dwa fronty. Wsparcie dostają pod osłoną nocy
"Wywiążemy się z umowy". Nawet koniec wojny ich nie zatrzyma
"Wywiążemy się z umowy". Nawet koniec wojny ich nie zatrzyma
Nie ma jej na mapie. Jest pięciokrotnie większa od Polski
Nie ma jej na mapie. Jest pięciokrotnie większa od Polski
To pilnie strzeżony sekret Rosjan. Wreszcie wyszedł na jaw
To pilnie strzeżony sekret Rosjan. Wreszcie wyszedł na jaw
Kraj NATO pozbywa się rosyjskiego uzbrojenia. Będzie izraelskie
Kraj NATO pozbywa się rosyjskiego uzbrojenia. Będzie izraelskie
Pierwszy taki zakup. Satelita z polskim rodowodem dla Portugalii
Pierwszy taki zakup. Satelita z polskim rodowodem dla Portugalii
Kolejny taki zakup. Więcej od nich mają już tylko Francuzi
Kolejny taki zakup. Więcej od nich mają już tylko Francuzi
Problemy z sondą MAVEN to dopiero początek. Wkrótce może być gorzej
Problemy z sondą MAVEN to dopiero początek. Wkrótce może być gorzej
Zbroją się jak nigdy. Mały kraj kupuje dziesiątki leopardów
Zbroją się jak nigdy. Mały kraj kupuje dziesiątki leopardów
Bakterie na orbicie. Tworzą tkaninę ostrzegającą przed promieniowaniem
Bakterie na orbicie. Tworzą tkaninę ostrzegającą przed promieniowaniem
Pożegnanie z MiG-ami 29. Ukraińska broń i wiedza w zamian za polskie samoloty
Pożegnanie z MiG-ami 29. Ukraińska broń i wiedza w zamian za polskie samoloty
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀