"Roboty" wchodzą na reklamy
17,1 proc. wejść na reklamę jest wynikiem oszustwa - wynika z raportu Click Forensics ( firmy specjalizującej się monitorowaniem i zapobieganiem przestępczości w internecie ), za IV kwartał 2008 r.
17,1 proc. wejść na reklamę jest wynikiem oszustwa - wynika z raportu Click Forensics (firmy specjalizującej się monitorowaniem i zapobieganiem przestępczości w internecie), za IV kwartał 2008 r.
Jak pokazuje raport, coraz większy procent fałszywych wejść na reklamy generowany jest przez roboty (stanowi to ok. 3. proc. fałszywych kliknięć). W ostatnim kwartale zanotowano 14 proc. wzrost takich działań.
Fałszywe kliknięcia w reklamy publikowane w ramach Yahoo Publisher Network i Google AdSense wzrosły z 27,1 proc. (w poprzednim kwartale) do 28,2 proc. Z drugiej strony, niewielki spadek fałszywych kliknięć zaobserwować można, porównując IV kwartał 2008 r. z analogicznym okresem w 2007 r. - wtedy liczba ta kształtowała się na poziomie 28,3%.
Poza Stanami Zjednoczonymi najwięcej fałszywych wejść na reklamę zarejestrowano w Kanadzie 7,4 proc., Chinach 2,3 proc. i Niemczech 3,0%.
Źródło: techcrunch.com